Hjælp til svævende bordplade

Hej!
Har brug for hjælp til en bordplade jeg skal have hængt op :-)

Jeg ser helst at der ingen synlige beslag er som et stort vinkelbeslag, ben osv.

Beskrivelse til billede:
Bordpladen er 264cm i bredden, 62cm i dybden og 4cm i tykkelsen. Min tanke er at montere den på reglar langs muren. Derudover havde jeg tænkt at fræste et firkant profilrør ind i bordpladen nedefra på langs for at give ekstra støtte midt på bordet.

Lyder det muligt, og vil jeg i så fald undgå at bordpladen synker med tiden? Eller har i en anden bedre ide :-)

Hej! Har brug for hjælp til en bordplade jeg skal... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har selv været i et lignende scenarie hvor det var med en stavlimet plade i ask (tror det var 30mm) - det var overskud fra et andet projekt og ville gerne genbruge det som hobby-bord - på trods af diverse tiltag så slap jeg ikke for at montere en skråstiver ind imod væggen under midten af pladen.

Uden at have forudsætninger for at regne det korrekt så tror jeg at 60cm udhæng til væggen og et scenarie ,med en voksen på 100 Kg der læner sig ned på pladen med håndflader eller numse, vil være en nedbøjning, hvor meget denne vil være og om man er villig til at acceptere det er ukendt - jeg vil opfordre dig til at prøve det af inden du monterer færdigt. Du kunne også overveje en sargkant som yderligere forstærkning.

Evt prøve at spørge ved et køkkenfirma omkring styrkedimensionering ifm bordplader - der er også flere firmaer på nettet der sælger plader direkte som man evt kunne spørge ved.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hmm, kan til dels være enig :-) Men hvis du tager en 2.6 meter T jern i frit spænd i 6mm godstykkelse og læner dig op ad så tvivler jeg på det vil bøje/rykke sig :-) Uden at have prøvet det, men kunne forestille mig der skulle væsentligt mere til. Plus at bordet jo har støtte fra alle tre sider i forvejen.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis