Krydsforskalling / lampeudtag

Hej,

Uden at være gør det selv mand har jeg bevæget mig ud i og prøve og sætte nyt troldtekt loft op. Jeg er igang med og sætte forskalling op men er blevet i tvivl om, hvad jeg skal gøre omkring lampeudtaget? Se vedhæftet billede. 

Lampeudtaget sidder cirka der hvor den næste brædde skal sidde. Jeg krydsforskaller vel bare omkring, ved at skrue forskalling op den anden vej at (mellem isolering og de første forskallingsbrædder)? 


Kan jeg benytte samme lampeudtag når jeg først har sat det nye loft op eller skal jeg have noget nyt?


På forhånd tak. 


Mvh

Rasmus

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er krydsforskalling blevet et modeord, eller er der en anden grund til, at du absolut vil krydsforskalle. Din dåse til lampeudtaget passer til tykkelsen af forskallingen. Desuden skal du undersøge om ledningerne er lange nok til at kunne monteres i dit lampeudtag. Hvis dåsen ikke kan nå gennem loftsbeklædningen, kan du montere en afstandsring, som tilpasses til underkanten af loftet.


fase

Grunden til at jeg skrev “krydsforskalling” var blot, at jeg sendte et billede til en elektriker, som så skrev man typisk krydsforskallede sådan noget. 


Skal jeg bare sætte den næste forskallingsbrædde op og så bore er hul, der matcher lampeudtagets diameter?

Ja, det må være måden. Hvis du ikke har et specielt formål med at krydsforskalle, har jeg svært ved at se formålet. Du skal naturligvis indrette din forskalling, så den passer til dil loftsbeklædning.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis