Facadebeklædning til redskabsskur (skal kunne pudses op)

Hej LDS'ere,

Jeg har brugt min dejlige sommerferie på at lave carport, og i den forbindelse skal der været et tilhørende redskabsskur. Alle facader på vores grund er pudsede, hvorfor denne facade (mærkeligt nok) OGSÅ skal kunne pudses.

Vi har tidligere anvendt Wedi / Jacon vådrumsplader med stor succes, men de kommer med en ret høj omkostning. Jeg har derfor kigget ind i fibercement plader som et pudsbærende element. Helt konkret har jeg kigget på Shera boards (sælges bl.a. i Bauhaus) som i følge producenten kan pudses op.

Egentlig søger jeg erfaringer, do's & don'ts, forslag og andet jeg kan drage nytte af.

(P.S. Jeg har fået tilbud på Knauf Aquapanel og Skalflex Bluclad men priserne er på ingen måde gunstige)

(P.P.S. Mit skelet er træ med CC på 40cm, kan justeres om nødvendigt, og der er omkring 45m2 facade der skal pudses)

Mvh. Benjamin

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Jeg overvejer en lignende løsning med Cembrit Windstop Basic som underlag for puds.

Ville blot høre om du førte projektet ud i livet eller om andre har gjort sig erfaringen?

Skal nævnes jeg ikke er ude i en ventileret konstruktion, men en kompakt væg uden dampspærre - 100% uorganisk, bortset fra på den varme side.

Er ved at lukke en gammel integreret carport af. Væggen skal være bærende, jeg har ikke meget plads og give af under udhænget og facaden skal fremstå i tegl.

Konkret er min påtænkte opbygning:

- Teglskaller
- Armeret pudslag
- Fibercement (klæbes op + isoleringsdyvler monteres gennem)
- Kingspan Kooltherm K12 100 mm. (klæbes op)
- Porebeton, 200 mm.
- Træfiber isolering, 45 mm.
- OSB, 15 mm.
- 1 lag fibergips

... fibercement er principielt overflødig, men vil fungere som afdækning her i byggeperioden (har kun weekender at arbejde i) og så kan jeg lige så godt pudse uden på.

Er klar over væggen kunne have været smallere og stadigvæk fremstå i tegl, men det havde gjort lidt mere ondt på budgettet og krævet en murer :)


 

Hvad er status i jeres projekter?
Jeg har lavet mit, men da jeg skulle have teglskaller på endte jeg med at bruge facadesystemet Briiso.

Væggen er 200 mm. gasbeton, 100 mm. Kingspan K3, 32 mm. Briiso PIR, teglskaller.

Så kan ikke hjælpe med fibercement og puds :)

 

Tak for dit svar. Jeg har faktisk ledt efter en løsning som din, det skal nu inkluderes i min undersøgelse af beklædning da jeg endnu ikke er så langt i mit projekt. 
Annonce
Ja, faktisk er jeg mega glad for din tråd og dit svar på nuværende tidspunkt har jeg ændret min plan til fibercementplader på træskellet med teglskaller på. Mange tak for hjælpen:)
Hvordan vil du få teglskaller på? :-)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis