dampspærer eller ej

Hej alle. 

Jeg har et hus fra 67, hvor jeg skal have lagt isolering under gulv og nyt gulv med gulvvarme. 

Opbygninge i dag som på billedet. Jeg fjerner parketen, lægger nye strøer, med 50mm isolering imellem. Ovenpå bliver der lagt varmefordelingsplader og plankegulv. 

Skal jeg have en dampspærer/fugtspærer ovenpå de 15cm klinkebeton?

Hej alle.  Jeg har et hus fra 67, hvor jeg skal... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 24-09-2018 22:07:46

Rentabilitets beregnings metoden er jo også nøje beskrevet. Det er årlig besparelse x levetid divideret den ekstra inverstering som udgravning og isolering indebærer. Hvis det bliver større end 1,33 er det rentabelt .

Et eksempel: varmebesparelse 3000 kr.  årlig i 50 år altså kr. 150.000 Så selve udgravning og den ekstra isolering koster 100.000 så er resultatet 1,5 og derved rentabelt.

 Det er ikke helt korrekt det du skriver.

Ved en investering på 100.000 kr, besparelse på 3.000 kr. / år og en levetid på 40 år er det ikke rentabelt at lave investeringen. 

https://www.bygst.dk/om-os/publikationer/rentabilitetsberegner/

KSC skrev den 25-09-2018 14:28:43

Det er jo egentlig ligemeget, hvad Erik kommer frem til da det er fiktive værdier, som ikke er representative for din beregning.

Har du prøvet at regne det ud med korrekte værdier?

 Nej så langt er jeg ikke nået. Kender ikke de eksakte værdier for besparelse og investering endnu

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis