Isolering af garagens nye tag.

Hej med jer. 

Så gik sommeren, og en masse er penge er slidt op på projekter rundt om på matriklen. 

Blandt andet har garagen gennemgået en ordentlig omgang, hvor der kun var murerne tilbage, men nu ligger der et fint nyt tag. 

Jeg valgte at lægge et sort ståltag, da det var nemmest at arbejde med og samtidig forholdsvis billigt, og så fik jeg en super behandling da jeg købte en samlet pakke med tag, tagfod, vindskeder, tagrende, nedløbsrør samt alle beslag til alle delene. 

Jeg har ca 15 pakker rockwool liggende fra min isolering af husets loft, og overvejer derfor meget at lægge det i garagens tag, men jeg er meget i tvivl. 

Lægger jeg 100 mm isolering i taget, vil jeg have ca 80 mm fra isolering til tagpladerne. Jeg har udhæng med ventilation hele vejen rundt, så der kan komme luft op under pladerne. 

Naboen har samme tag på en åben carport, men hans tag drypper om vinteren. Vil mit gøre det samme hvis jeg isolerer?🤔

 I så fald dropper jeg selvfølgelig tanken om isolering. 

PS, der er kun 4 graders hældning på taget, derfor er undertag over isolering ikke en løsning og desuden også for sent 😉



Mvh. 
Olsen
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du sørger for en tæt dampspærre, kommer der ikke fugt op nedefra, som kan kondensere, men helt undgå kondens skal du nok ikke regne med.

Med den ventilation du beskriver, vil jeg ikke være betænkelig ved at isolere.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis