Gips i lysning

Et hurtigt spørgsmål :)

Har netop monteret et vindue. - siderne har fået en gang rotband håndgipspuds, og har tænkt bare at smække gips på i sider og top, er det ligetil eller overser jeg noget? Der er selvfølgelig isoleret rundt om vinduet, og yderst kommer bagstop og mørtelfuge. Når gipsen er opsat vil jeg bare give den en akrylfuge. Bør jeg bruge bagstop og fuge indvendigt inden gipsen kommer op eller? 

På forhånd tak fra en læringsivrig Lav-det-selv’er 😉

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kemder ikke dette "håndgipspuds". Det er fint at bare sætte gips på i sidderne og toppen og du behøver ikke at fuge indvendigt fra men du skal sørge for at få isoleret mellem væg og gips og din dampspærrer skal med ud til vinduets karm og limes (eller hvordan du nu kan få det til at lykkes) der.

Tak for svar 👏 

Det der håndgipspuds er færdigmørtel lige til at blande op, og jeg har brugt det til at jævne gasbeton ud-og det nye vindue er også sat i denne væg med mursten yderst og gasbeton yderst, som i mellemrummet her er isoleret og fået lidt pu-skum til lige at lukke det af-det var herpå jeg ville montere gipsen. Tænker du den fremgangsmåde er ok?

Dampspærre skal der vist ikke på en såkaldt tung væg har jeg ladet fortælle mig? 

I vores tilbygning er der træskelet inderst og derfor dampspærre mv i siderne dér som du beskriver 😃



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis