Varenummer på Lyskilde eller en produktbeskrivelse (Cosna)

Hej

Er der  nogen der kan genkende denne sag som vis på billede ?

Købt hos Harald Nyborg, den er desværre udgået hos dem.

Det er trist at skal udskifte de resterende lyskilder,  så hvis nogen kender varenummeret på den?

Eller kender en produktbeskrivelse på den?

Hilsen Martin G.


Går og roder med lidt af hver : -)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis de ikke er til at få. Vil jeg nu udskifte dem med en anden lyskilde, så længe du overholder  den samme kelvin og RA-værdi. burde du ikke få de store problemer

Den er ens med denne: https://www.harald-nyborg.dk/p3514/led-paere-5w-gu1


Elektronikteknikeren

Er du sikker Gregeren? Har haft 18 af de som Martin har på billedet i mit hus. De er desværre allerede begyndt at dø efter 2 år. Købte dem du linker til, i det jeg synes det var samme specs, men der er tydelig farveforskel på de to lyskilder, så jeg måtte bytte lidt rundt så samme lyskilder var i brug i hele rummet. 

KimHøjriis – ja de har  nu et meget godt lys de der , dem på linket har 2700 Kelvingrader og er mere gule varme hvid : -) en dem på 3000 Kelvingrader

Jeg har prøvet at købe to samme sæt lyskilder, med samme data og varenummer, men alligevel kan men se der er farveforskel :-),  er der ikke noget med der er 16 millioner farver at vælge imellem så er det måske heller ikke let at ramme lige nøjagtig den samme Kelvingrader,  hvis der bruges andre komponenter til fremstillingen af den samme type lyskilde: -)

 Synes  ikke det er til at finde nogen GU10 på 3000  Kelvingrader


Går og roder med lidt af hver : -)
Annonce

Når du køber sådanne nogle billige lyskilder, har de generelt en meget dårlig ensartet belysningen, grundet det der hedder Mcadams step. Dvs. de spreder lysfarven (kelvin) meget og derved opnår du farveforskel. Hold jer til lyskilder med  Mcadams step 3 ved indendørs belysning

sinkodingo - Hvad så med ude dørs belysning? 

Hvilken Mcadams step ville der være best der? 



Går og roder med lidt af hver : -)

Der betyder ensartetheden ikke det store. så der kan du sagtens have en Mcadams step mellem 4-5. Skalaen går fra 1-5 hvor Mcadams step 3 er defineret som værende god.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis