Akryl og Skalcem

Hej!

Er i gang med renoveringen af mit nye hus, så jeg skal have nogle råd da de sidste ejere ikke har haft den store materialeforståelse.

I et af rummene er der malet med diverse, vægge er spånplader med filt. Nogle steder er der pletter med akrylmaling, men ovenpå det hele var det malet med skalcem 100, loftet er rå spånplader også malet med skalcem. Dvs 1 mm porøs overflade i hele rummet. Jeg har slebet det ned med en rystepudser så godt det er muligt, og hold kæft et svineri, men overalt ligger der stadig lidt hvid farve tilbage skalcem'en. 

Egentligt troede jeg væggene var kalket og ville fortsætte ad den vej.

Hvad kan jeg nu? Jeg kan jo ikke kalke på den bund, men kan jeg overhovedet male med akrylmaling, og hvordan hvis det får en gang med forankringsgrunder?

Gode råd?


Bedste hilsener, K



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har da et problem,lidt svært at rådgive uden fotos.Hvis resterne af skalcemen sidder fast,kunne du prøve at overmale et felt med en god grunder,og derefter se,hvordan resultatet bliver,at slibe det hele ned med en rystepudser er næsten uoverkommeligt.


bh

Umiddelbart tænker jeg at du skal bruge en dispersionsprimer, og så male med akryl. Det vil jeg TRO er rigeligt. Alternativt kan du jo male med en silikatmaling, der binder mineralsk med matieralet. Det værste der kan ske, er at du skal sætte gips op udenpå.


Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også