Brug Vådservietter til malearbejdet - det er så fint!

Følg tråden
Kanmandet
Kanmandet
Postnr: 7000
Kanmandet Kanmandet

Flinke tømrere fra Niels Kruse har sat nye vinduer i vores tilbygning fra 1976. Jeg lagde mærke til at de ofte brugte nogle servietter til at tørre fingre og efter med, når der var brugt silikone eller andet fugemiddel. Jeg spurgte dem, hvad det var for specielle klude og fandt ud af, at de ikke var særligt specielle. Tømreren sagde at sådan en dåse kostede et par hundrede kroner!

Til mit videre malearbejde brugte jeg så billige baby vådservietter til 100 stk for en tier. Det var simpelthen dejligt at tørre kanter af med. Fri for en våd klud, som skal vendes til rent sted og skylles op. Jeg brugte mange vådservietter.... ingen grund til at fedte med det. Det var en ren fornøjelse at bruge. Tør af, smid væk!

Hvorfor har jeg ikke selv fundet på det før?

Ingeborg

Når lysten driver værket
Frank Chr.
Frank Chr.
Frank Chr. Frank Chr.

Hvis der skal tørres overskudsmaling af vindueskarme med vådservietter, bør man havde for øje at malingen på nye (sprøjtelakeret) ofte ikke er helt gennemhærdet. Og da vådservietter kan indeholde glycol (sprit). bør man være lidt nænsomt da man meget nemt kan komme til at opløse malingen. Selv en almindelig våd/fugtig klud (vand) kan opløse malingen på nye vinduer.  

Ps. Somme tider kan være uheldig at man kommer til at ridse de nylakeret vinduer f.eks. under montage - trickset er at man med lidt køkkenrulle/klud vædet i sprit kan polere ridsen væk.   

Pps. Når der så skal gøres hovedrent efter håndværkerne, oplever nogen statisk elektricitet når der skal håndteres støvsuger eller tørres støv af - så ens frisure stritter i alle retninger. Det problem er vådservietter fantastisk til at få styr på, man køre blot en vådserviet hen over håret. 

Vil du være med? Log ind for at svare.