Anbefal en rigtig god slutmaling til indvendigt træ

Hej. Efter at tømrerne har lavet et fint stykke arbejde med nye døre og vinduer er jeg klar med spartelmasse, grunder og lak. Jeg vil gerne bruge hurtigtørrende, super dækkende slutmaling uden at skele til prisen. Det er en RAL 9001 jeg skal bruge. Jeg er vant til at male, men det er nu 13 år siden jeg sidst købte interiørlak, så der er sikkert kommet nyt tixotropisk maling på markedet.  Inddækningerne er formalede, men lysningerne er af MDF plade.

Til vinduesrenoveringen har jeg valgt lidt "alternative" elementer, fuldstændigt efter vores personlige behov. I soveværelset er valgt et vindue med skodelement, så der er mulighed for udluftning uden insekter til at forstyrre nattesøvnen. På mit arbejdsværelse har jeg et stort skrivebord med siden mod vinduespartiet, så det er svært at åbne og lukke vinduet. Den tilstødende terassedør har jeg fået som halvdør. Så kan jeg både lukke hele døren op, eller nøjes med at lukke øverste halvdel op. Øverste halvdel kan også sættes på mange hvilestillinger..... og så gider jeg ikke naboernes katte indendørs. Lad gå med dem udenfor. De får alle tørkost og det giver pænere lort end tynd snask😝

Selvom det er Outline elementer jeg har fået, fatter jeg ikke, at der monteres hvide plastfiduser over karmskruer nogle steder. Det ser godt nok billigt og tarveligt ud. Så hellere spartle og male!

Ingeborg



Når lysten driver værket
Hej. Efter at tømrerne har lavet et fint stykke... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ren bivoks på en bomuldsklud er eminent til at fjerne rester af ståluld. Voksen virker bedst når den er håndvarm, men det sker helt automatisk under arbejdet.

Jeg har brugt ståluld til polering af geværkolber som er meget udsat for fugt i jagtsæsonen. Jeg har også løbende undersøgt overfladen grundigt med en trådtæller (en meget kraftig lup), og der er intet spor af rust selv efter flere års brug.

Bivoks har desuden den egenskab, at den danner en vandafvisende overflade som forlænger holdbarheden af lakken.

Bivoks er desuden forenelig med både traditionelle og syntetiske lakker ude og inde.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej, ja det er jo gazeklude præpareret med bivoks jeg bruger. (De er vist beregnet til autolakerere). Jeg er færdig med lakering nu og er rimelig tilfreds. Du har dog ret i at Dyrups ikke er det bedste at bruge, når det gælder interiørlak. Sammenlignet med f. Eks. Flügger er sidstnævnte langt bedre. Farvepigmenterne er meget finere. Så fik jeg lært det.

Tak for hjælpen

Ingeborg


Når lysten driver værket
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også