Isolering af ydermur m. polystyren/bygningsasfalt

Vi har et ældre hus fra 1900, hvor der er fugt i krybekælderen. Det bliver snart afhjulpet af et drænrør, som bliver koblet på kloakeringen af en professionel. I samme forbindelse vil jeg gerne sikre ydermuren yderligere og har fået fortalt om kombinationen polystyrenplader / bygningsasfalt, altså sætte pladerne op langs husmuren under terrænhøjde og påføre asfalt for at isolere mod fugt.

Kan nogen bekræfte/afbekræfte rådet?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ganske rigtigt. Der findes lidt forskellige løsninger, alt efter hvordan murenes fundment ser ud og der er nogle fareelementer i arbejdet også som man skal tage højde for. 

Hvis du har en kloakmester til at lave omfangsdrænet, så ved han formentligt hvordan efterisoleringen og fugtsikringen skal laves når han har fået gravet op. Ellers tag fat i en entreprenør i området.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har en entreprenør til at lave arbejdet, men graver selv op - der er trangt, maskinerne kan ikke komme til - og har også tænkt mig at udføre isoleringsarbejdet selv. Entreprenøren kendte dog ikke til metoden, så derfor spørger jeg herinde.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis