Hvorfor drypper det ligemeget hvad jeg gør?

Jeg er igang med at tilslutte en grohe red duo vandhane (en med kogende vand) 

Men ligemeget hvad jeg gør ved det her stykke, så bliver det ved med at dryppe.

Har prøvet med forskellige pakninger, uden pakning, at spænde meget hårdt, ikke at spænde meget hårdt, osv osv. Det er det eneste sted det drypper fra, og jeg kan simpelthen ikke regne ud hvorfor, og hvordan jeg stopper det! 

Det er som om det drypper fra den øverstes del, og den nederste dråbe kommer oppe fra, men jeg skal ikke kunne sige med 120% sikkerhed at det ikke drypper begge steder fra  

Hjælp mig venligst kloge LDS’ere 😃👌🏼

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er pakningen måske faldet ud af omløberen på t stykket?

Nej har kun brugt de dele der har fulgt med i pakken indtil nu.

Men det må være næste forsøg, hvis der ellers ikke er nogle åbenlyse grunde til at den drypper :-)

Hvis der samlinger hvor det udelukkende er metal mod metal og der ikke er en gummipakning imellem vil der altid komme vand igennem, Unipak og pakgarn anvendes som regel.

Noget andet er at det her så er del af det der hedder fast vandinstallation og derfor skal det være en autoriseret vvs'er der installerer det - ellers risikerer du at din forsikring ikke dækker hvis du får en vandskade der kan henføres til noget du selv har installeret - lige nøjagtig med VVS er der ikke ret meget der er LDS-arbejde.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce

Har du prøvet med flere pakninger i 


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Når det ikke duer med gummipakning, som er den eneste korrekte pakning i det konkrete tilfælde, må det næsten være fordi at selve t stykket er utæt ved den krave som holder omløberen på plads. Hvis du kigger ind i fittingen gennem omløberen, sidder der formentlig en messing flange, som er skruet ind i t stykket. Den har formentlig et sekskantet hul, som passer med en Umbraco nøgle.

Denne messing flange er muligvis ikke pakket tæt fra fabrikken.

Undersøg dog først om vandet ikke kommer fra sidestudsen på t stykket og kryber ned hvor det ses på billedet.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis