Misfarvninger væg

Hej

Vi har gennem længere tid oplevet disse gul/røde misfarvninger på væggen bag brændeovnen - billedet er brændeovnens tilslutning til skorstenen, men misfarvningerne breder sig 3 meter både lodret og vandret på væggen, og går altså langt forbi skorstenen.

Skorstensfejeren har kigget på det, men kunne ikke forklare fænomenet, men han mente at det hverken skyldtes varme, fugt eller løbesod, da brændeovn havde fin tilslutning og skorsten var fin og helt tør. Jeg har også spurgt en gammel murermester, som heller ikke kunne forklare det.

Vi havde en vandskade i køkkenet (som ligger lige ved siden af brændeovnen) forrige år, hvor de rev alt op helt ned til betondækket - men der var fugtteknikere ude og måle til sidst for at sikre, at der ikke var mere fugt tilbage.

Jeg kunne sikkert godt kapsle misfarvningerne inde med noget spærrer, inden jeg maler igen, men jeg vil jo gerne først vide, hvad disse her misfarvninger kommer af?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det en pudset væg man ser ?


bh

Jeg kunne have en formodning om,at det er stenenes farve der trænger igennem.I så fald,vil det være nødvendigt at overmale stedet med spærregrunder.


bh

Det lyder faktisk som en plausibel teori. 

Høj varme får akrylmaling til at gulne hurtigt.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også