Girafsliber

Er igang med den helt store omgang og skal derfor før eller siden slibe på loft og vægge.

Det giver derfor i det lange løb ikke rigtig mening at leje en girafsliber igen og så om igen.

Overvejer istedet at købe en bilig Girafsliber f.eks.
https://www.harald-nyborg.dk/p2716/power-craft-loft-og-vaegsliber

Den kan jo så sælges når jeg er færdig med mine projekter.

Men dur den overhovedet til noget som helst?
Eller er det kun de dyre modeller f.eks flex der dur til noget.


Dårligt værktøj er noget fanden har skabt på en ond dag.
Så jeg plejer at holde mig langt væk fra f.eks. power craft.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har brugt den til vægge og lofter. Til vægge er den ok, men til lofter kan den ikke vinkles nok, dvs. man kan ikke stå på gulvet og slibe loftet. Om de dyrere er bedre ved jeg dog ikke, da jeg ikke har prøvet dem.

Jeg har sådan en fra HN og har brugt den til at istandsætte hele hytten. Den er dog blevet byttet til en ny undervejs da wiren inden i sprang. Det er korrekt at den ikke er så god til lofter, men jeg har holdt den over hovedet for at have den rette vinkel på loftet og det er rigtig hårdt i længden.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har også brugt den fra HN, og jeg løste vippe-problemet ved at træde op på de nederste trin af en stige. Så får man lige udjævnet vinklen lidt, og fordi den er så lang, så kan man stadig nå vidt omkring. Tror jeg måtte rykke stigen 4 gange for at klare et rum på 5x5 meter. Desuden, hvis du ikke har det, så vil jeg på det kraftigste anbefale at du får anskaffet dig en god støvsuger til gips, en ordentlig maske a la 3M 6200 og et par briller som slutter tæt. Ellers kan du hive gips-bussemænd ud af knolden i dagevis bagefter.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis