Går op i omdrejninger ved udkobling

Hej LDS

Jeg har en Ford Focus fra 2014 der gå op i omdrejninger når jeg kobler ud for at skifte gear eller bare for at trille

Det er tit vis jeg lige har accelerert hurtigt og kobler ud. Men den går ned efter 2-4 sekunder. 

Den kan godt finde på at gøre det flere gange i træk uden jeg har rørt speederen i mellemtiden.

Håber der er nogle der har en ide om hvad der kan være galt



3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej, fik du løst dit problem? Jeg har en Focus ‘02 der gør det samme. 

Janp59
Jeg tror ikke der er noget decideret galt. Tilbage i år 2000 kørte jeg i forbindelse med mit daværende job en helt ny Opel Zafira (semivarevogn), og den gjorde helt det samme.

Som om den lige skal "opdage" at man har sluppet speederen /koblet ud/sat den i frigear, inden motoromdrejningerne falder.

I skal tilbage til biler med kaburator, og ikke elektronisk indsprøjtning, for at dette IKKE sker. Altså hvor den dumper til alm tomgang i samme sekund du kobler ud/slipper speederen, og/eller sætter den i frigear (fx for at trille ned af en lang bakke).
Vi har en BMW 320D fra 2010, og den gør det samme. Omdrejningerne stiger med et par hundrede når jeg slipper koblingen. Det giver egentlig god mening for du formodes alligevel at skulle røre speederen lidt når du kobler til. Her hjælpen bilen dig med ikke at kvæle motoren.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis