Afdækning af 110 mm opføringsrør med betonring?

Jeg har lagt PVC rør og tilsluttet tagnedløbene. Da jeg på et senere tidspunkt skal lave terassen og derfor ikke kender den endelige højde flisebelægningen har jeg ladet PVC rørene gå lidt op over fliserne. Jeg havde så håbet man kunne købe nogle betonkegler Ø150 til at sætte ned over for at skjule den orange plastik, men jeg kan ikke rigtig finde disse?

Planen var så at montere en brøndkrave 75mm/150mm således så nedløbsrøret går gennem brøndkraven og ned på betonkeglen.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjqudmb2cHdAhVOaVAKHe2NARoQFjAAegQICRAB&url=https%3A%2F%2Fwww.jemogfix.dk%2Fbroendkrave-staal-150-mm%2F4203%2F9000615%2F&usg=AOvVaw150XokVD1t8IOM10pjw_wT

Nogen bud?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kunne vælge en krave eller et skydestykke. Skydestykket er i mine øjne det mest praktiske.

Krave eller Skydestykke

fase

Du kunne jo også bruge grå pvc rør, det falder vel bedre i med fliserne?

Vi prøver igen, i morgen --

Problemet er at jeg har ladet pvc rørene stikke ca. 10 cm over jorden i troen om at jeg kunne finde en beton ring med Ø120 ungefahr til at skjule dem med. Jeg vil helst lade dem forblive høje til jeg laver ny flisebelægning nemlig. Så fx. et  betonrør eller kegle der er 150mm i bredden og kan rumme et 110 mm rør så kunne man putte brøndkraven på?

Når du har ladet pvc rørene stikke 10 cm. over jorden, har du formentlig gjort dig en ide om, hvor højt din terrasse skal ende og dermed ladet dine rør nå mindst op i den højde. Min henvisning til skydestykke giver en vis mulighed for at variere højden på din kommende terrasse. 

fase

Hvis du ikke kan holde ud at se på de grimme orange rør, så kort dem af til overkant fliser. Når du så vil lave terrassen om, udskifter du rørene til nogle lidt længere, eller forlænger med en "dobbelt muffe". Det bliver helt sikkert billigere end betonkegler - ved ikke om betonkegler findes i så små dimensioner.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også