Bokseringen med opvaskeren!

Hej herinde! Jeg er helt ny på forummet, men kan se jeg kan muligvis finde den hjælp jeg søger herinde. 

Jeg har købt en opvaskemaskine, og efter en længere kamp, er jeg nået til stadiet hvor jeg skal tilslutte den vand, men der kan jeg ikke få rørene til at tilslutte! Maskinen vandrør tilslutning måler 3,4 cm og den hane jeg skal tilslutte den måler 2 cm. Hvordan kan jeg tilslutte den? Kan man få noget der kan forbinde disse? 

Her er nogle billeder af de to ting jeg ikke kan få til at koble sammen. 

Jeg håber at i kan hjælpe! :-) 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du køber en reduktion 1/2" til 3/4", som du skruer på din vandhane. Gummipakningen i slangen til opvaskeren sørger for at det bliver tæt.


fase

Du skruer den strammere på. Og hvis det ikke hjælper, så skal du have noget paktape på.

Nu har jeg skruet det hele godt fast og brugt paktape og det hele. Men der kommer stadig en dråbe ud sådan ca. Hver 20-30 sekund. 

Hvad kan jeg mere gøre?

Det ser ud til, at du har brugt paktape på tilkoblingen mellem overgangen 1/2" til 3/4". Der skal kun bruges tape ved ventilen og ikke ved forskruningen til slangen. I slangen er der en gummipakning, som gør samlingen tæt. Du har ikke beskrevet, hvor det drypper fra, men jeg går ud fra, at det er samlingen ved slangen. Hvis det er mellem hanen og overgangen, har du lagt tapen forkert på. Giv gevindet lidt ujævnheder med et nedstrygerblad eller en skruetrækker, så gevindet bliver ru og bedre holder tapen fast.


fase

Ja det drypper mellem slange samlingen.

Jeg har prøvet at skrue uden at anvende tape ved slangen, men der dryppede den meget mere kraftigt. Efter jeg lagde tape på, så kom der næsten intet ud, dog en dråbe hver 20-30 sekund.

Men dvs, jeg skal skrue den af, og tage tape af ved slagen, og prøve at skrue mere fast?

Ja, og tjek at gummiringen ikke sidder skævt i slangen.

Ja, prøv at fjerne tapen og vend pakningen om, hvis du ikke kan nå at købe en ny i dag, og se om det bliver mere tæt.


fase

Er den reduktion du købte, i et stykke eller sammensat af 2 stykker, hvis 2 så skal der tape imellem dem.

En anden mulighed er, at gevindstykket er for kort hvor du skruer slangetilkoblingen på, så gummipakningen ikke får tilstrækkelig tryk, (kan afhjælpes med en ekstra pakning eller en tykkere pakning). Normalt skal der ikke tape på slangetilkoblingen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis