Nedbrydningshammer/elmotor

Er der en som har forstand på en 230v 2000w elmotor, sidder i en nedbrydningshammer. Det er som om den ikke afgiver den kraft som den skal /omdrejninger prm. Alt det mekaniske i hammeren fejler intet.?


Søren
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville starte med at tjekke om kullene er ok...


Vi prøver igen, i morgen --

Stadig kullene. Når du skruer dæksel af til kullene skal det sikres at de ikke er så korte at de knap kan nå ( det ser du på fjeder) , og at der ikke er støv ved dem så de ikke kan glide frit op og ned i kulholder. 

Er der hastighedsregulering på så se efter om den er blevet drejet til lav hastighed. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har selv samlet og kan nemt skille ad


Søren

Ja naturligvis ! ! 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Ingen hastighedsregulering. Vil prøve at skille igen tjekke længde på kul og for støv. Men hvis kullene er for korte eller har støvbelægning, vil kan den så stadig køre?


Søren

Hvis de kun rører kommutator sporadisk så går der ikke nok strøm igennem og så trækker den ikke nok. En anden ting der kan svække strømmen er dårlig forbindelse i kabel, men det plejer hurtigt at blive værre, så den slet ikke vil køre. 

Men der kan naturligvis også være noget mere alvorligt galt som lejer der sidder fast eller delvis afbrændt vikling. Men det sidste er ikke muligt selv at reparere. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Nye kul inkl. fjedre og rensning af kommutatoren. Isopropanol og en gul/grøn køkkensvamp virker godt. Ellers findes der særlige kridtstykker til kommutatorrens som man holder imod mens motoren kører (sviner ad H. til).


I skal have tak for hjælpen. Vil prøve det foreslået og se om jeg ikke er heldig  


Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis