Lavalampe - hvilken pære?

Min søn har netop købt en lavalampe på loppemarked. 

Men der er ingen pære i den. Hvilken pære skal man mon sætte i den? Det er jo ikke til at opdrive glødetrådspærer mere.

Der står 30W R38 på fatningen (som er en E14).

Jeg har prøvet med en 25 W køleskabspære, men den varmer ikke nok til at smelte lavaen:

https://www.harald-nyborg.dk/p2515/reol-koeleskabspaere-25w-e14

Sparepærer og LED går jo netop ikke, fordi de ikke laver nok varme.

Hvad gør man?


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg synes ikke at man nogensinde har kunnet købe 30W glødepære i DK. Så måske er den oprindeligt leveret med den korrekte størrelse. 

Har du ventet tålmodig, jeg mener at kunne huske at det tog 10-15 minutter inden olien, (lavaen) begyndte at stige op. 

Jeg ser at Billig vvs og desuden her LINK  kan man købe 40w  Men der kommer jo så noget fragt på. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jenshøj det giver god mening. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 16-09-2018 18:43:05

Jeg synes ikke at man nogensinde har kunnet købe 30W glødepære i DK. Så måske er den oprindeligt leveret med den korrekte størrelse. 

Har du ventet tålmodig, jeg mener at kunne huske at det tog 10-15 minutter inden olien, (lavaen) begyndte at stige op. 

Jeg ser at Billig vvs og desuden her LINK  kan man købe 40w  Men der kommer jo så noget fragt på. 

 

Jeg har prøvet at lade den stå fra kl 11 til kl 16 i dag. Den blev da lidt lunken i glasset, men slet ikke nok til at det blev blødt end sige flydende.

jenshøj skrev den 16-09-2018 19:58:45

Du skal bruge en reflektorpære som denne:

https://www.lite-house.dk/shop/refl...-956p.html

 

Tak for det. Den må jeg have fat i!

Hvordan er reglerne egentlig med de glødepærer? Nogle siger at det er blevet forbudt at sælge dem, men man kan jo stadig købe dem til køleskab og her tydeligvis også.

Jeg mener at det er de matte glødepærer der er udfaset i EU.

 De specielle reflektor, køleskab, ovn og de klare er vist stadig til salg. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis