Ringe signal fra Stofa kabel TV

Følg tråden
MuHcOw
MuHcOw
Postnr: 9220
MuHcOw MuHcOw Trådstarter

Triax skriver en masse om den her - Jeg forstår 2% af det (cirka).

Jeg vil helst ikke have dæmpet noget som helst (tror jeg) - Så det kan godt være, at jeg skal kigge mig om efter en anden fordeler.
Gad vide om den slet ikke er møntet på kabeltv??

Hvis jeg skal have mig en ny splitter, hvilken kan eksperterne så anbefale?

Kablet der kommer ind i huset er et 8mm kabel - Det er kun 5 cm af det der stikker ud fra væggen, så jeg er ikke vild med at pille for meget ved DET stykke kabel.

Resten af de kabler jeg har trukket er 7 mm kabler med dobbelt skærm (kobber centerleder).
Jeg har ca. 6 meter kabel på 7 mm.
Fra"U-adapteren" (som er monteret på 8 mm kablet) og op til fordeleren er der ca. 3 meter. Derefter skal kablet retur til stuen, hvilket OGSÅ er ca 3 meter.

Fra fordeleren er der ca. 2 meter hentil sønnikes TV. De 2 meter er i øjeblikket IKKE opbygget som jeg gerne vil have det.

Alle F-connectorer har forbindelse til BÅDE tråd og folie ( i skærmen).

Kablerne er ikke vendt forkert på SCS-3eren.

Alle kabler og connectorer er blevet geninstalleret, så alt BURDE være i orden på DEN front.

HVIS der skal en antenneforstærker på, så kommer den til at sidde 3 meter fra hvor kablet kommer ind i huset - Det er IKKE en mulighed at sætte forstærkeren direkte til kablet fra stofa.

The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss...

henrikh29
henrikh29
Postnr: 9400
henrikh29 henrikh29

Denne har 4,2 DB dæmpning og kun 2 udgange. Men du bruger heller ikke mere end 2. Jo flere udgange jo større dæmpning. https://www.bedresignal.dk/tv-parab...is-02.html

Placering af forstærker efter 3 meter bør ikke være et problem.

Forstærker og ny fordeler så tænker jeg du er kørende. Hvis ikke så er der en kabelfejl.

PS jeg forstår ikke helt din tegning efter fordeleren. Der går vel et seperat TV signal-kabel til hvert TV fra fordeleren? Og hvor trækker du lige internettet ud af Stofa-kablet. Er er filter på - ellers måske støj fra Internet (PC mv), der "kører baglæns" og generer.

MuHcOw
MuHcOw

Tak for link!

Jo, jeg bruger kun 2 udgange, men vil gerne have muligheden for at udvide, hvis det bliver nødvendigt på et senere tidspunkt.
Kan jeg ikke købe en fordeler med flere udgange og så bare montere en slutmodstand på de ubenyttede udgange??

Ang. tegningen - Vi får ikke internet via. kabeltv, men via fiber. Jeg har bare 2 cat7 ethernetkabler løbende langs antennekablet.
Skærmen på netværkskablerne er koblet til jord.
Grunden til de er med på tegningen er, at jeg tidligere (anden tråd) var nervøs for, at det var DEM som var årsagen til alt dette... Men det er det selvfølgelig ikke.
Men jo - Der går et separat antennekabel, fra fordeleren, ud til hvert TV.

Min plan med internet via kabeltv (hvis vi havner dér engang) er, at det skal være muligt, at vælge en vilkårlig vægdåse at trække datasignalet ud fra.
Ubenyttede vægdåser får monteret en slutmodstand på coax-udgangen.

Ang. forstærker, så overvejer at købe DENNE - Det er umiddelbart den eneste som ville kunne klare de temperatursvingninger jeg forventer den vil blive udsat for.
Kan den bruges til formålet??

henrikh29
henrikh29
Postnr: 9400
henrikh29 henrikh29

Jo du kan fint bruge en med 3 udgange. Der er bare lidt større dæmpning i en sådan end 2 udgange. Denne dæmper dog kun 4,3 DB pr. udgang så det er stort set samme, som den med 2 udgange : https://www.bedresignal.dk/tv-parab...itter.html og pænt under dæmpningen i den du har. Alene det vil give bedre signal.

Men der skal nok forstærker på også. Jeg kender ikke den du linker til og kan ikke kommentere på den. Har selv en Comega MC20 på loftet, der har klaret sig fint i den varme sommer. Men vi har så ikke fugtigt eller fygesne på loftet så ikke den udfordring.

MuHcOw
MuHcOw

Kan data passere begge veje igennem den splitter du linker til?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.