Beslag til legetøjskasse

Hej. 

Jeg skal sætte et beslag på en gammel kasse med låg, som min søn kan bruge den til sit legetøj, men vil gerne have et soft close beslag, så han ikke får låget ned over fingrene. Problemet er at jeg kun kan finde det på engelsk. Hvad kaldes sådan et beslag i dk. Har søg på alle mulige måder, men kan ikke finde den rigtige type. 

På forhånd tak. 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv bare at Google på: soft close beslag, der kommer masser af links.

Nogle kalder dem også: Låse dæmpere.

jhb skrev den 16-09-2018 09:53:58

Prøv bare at Google på: soft close beslag, der kommer masser af links.

Nogle kalder dem også: Låse dæmpere.

Ja, tak det er jeg klar over. Jeg har selvfølgelig Google'et på det før jeg skrev opslaget. Jeg nævner endda også soft close beslag i mit opslag. Problemet er at alle de forslag der kommer frem er til låger, skabe, skuffer osv. Kan ikke finde et til det formål jeg har beskrevet i opslaget. 


Hvistendal skrev den 16-09-2018 14:17:08

Ja, tak det er jeg klar over. Jeg har selvfølgelig Google'et på det før jeg skrev opslaget. Jeg nævner endda også soft close beslag i mit opslag. Problemet er at alle de forslag der kommer frem er til låger, skabe, skuffer osv. Kan ikke finde et til det formål jeg har beskrevet i opslaget. 


 Sorry ville ikke genere dig, men held og lykke i din søgen.

Ps. Når du kan finde det på Engelsk, (som du skriver i første indlæg), så post et link, der er sikkert nogen herinde der kan finde hvor dette beslaget sælges her i DK.

Måske er det sådanne beslag du søger: Link til beslag


Annonce
jhb skrev den 17-09-2018 06:29:03

 Sorry ville ikke genere dig, men held og lykke i din søgen.

Ps. Når du kan finde det på Engelsk, (som du skriver i første indlæg), så post et link, der er sikkert nogen herinde der kan finde hvor dette beslaget sælges her i DK.

Måske er det sådanne beslag du søger: Link til beslag


 

jhb skrev den 17-09-2018 06:29:03

 Sorry ville ikke genere dig, men held og lykke i din søgen.

Ps. Når du kan finde det på Engelsk, (som du skriver i første indlæg), så post et link, der er sikkert nogen herinde der kan finde hvor dette beslaget sælges her i DK.

Måske er det sådanne beslag du søger: Link til beslag


 Undskyld. Jeg var måske lidt skarp i tonen. Jeg takker for dit input 

Det jeg søger er et beslag som vist i videoen her: https://www.youtube.com/watch?v=VVCARthsLy0

Eller i hvert fald noget der ligner.

Det var da et ualmindeligt klodset ting han viser i den video 
 
Brug et kassehængsel...med mindre vi er ude i en kasse på størrelse med en kiste.

Men ville det ikke være nemmere at montere et greb på ydersiden af låget?
Så tvinges barnet til at tage fat i grebet, når låget skal lukkes.

Alternativt kunne du jo bruge gasdæmpere som kan lige netop det du er ude efter  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 17-09-2018 13:34:23

Det var da et ualmindeligt klodset ting han viser i den video 
 
Brug et kassehængsel...med mindre vi er ude i en kasse på størrelse med en kiste.

Men ville det ikke være nemmere at montere et greb på ydersiden af låget?
Så tvinges barnet til at tage fat i grebet, når låget skal lukkes.

Alternativt kunne du jo bruge gasdæmpere som kan lige netop det du er ude efter  

 Jeg havde selv tænkt på den løsning med et greb uden på kassen. Evt. sætte en fingreklemme sikring rundt i kanten, så den ikke lukker helt i.

Tak for input

Man kunne skære et par korkpropper over på den lange led og limede dem fast, så låget ikke kunne smække helt i.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hvad med denne?

https://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40213090/

Hængslerne kan både bruges vertikalt og horisontalt, og kan desuden justeres alt efter lågets vægt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis