Larvefødder af gummi.

Hej.

Er der nogen, der har gode forslag, til hvordan man selv kan bygge et par larvefødder af blødt materiale. Jeg er ved at lave en selvkørende trillebør, og ville have, at den skulle køre på larvefødder.

Har hørt noget om, at det muligvis kan lade sig gøre, ved at sammensy et stykke af et gammelt transportbånd, og derefter skrue "dimser" på den ydere side, til at fange underlaget med.

Gamle transportbånd synes jeg ikke er så nemme at finde.

Findes der andre muligheder, der helst ikke koster for meget. ??

Mvh.

christian_s :roll:

Nyd livet.......lev i nuet.
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med et transportbånd fra en betonkanon ! det er relativ smalt.

Kig hos en lastbil eller entreppenørmaskine ophugger eller reperatør. De har sikkert noget i skrot bunken eller evt hos nogle størrere firmaer der selv reparerer deres maskinpark.

Lignende projekter er set i TV på Discovery, og det kan være lidt af en opgave at finde det rette forhold mellem siide profil og højden på dem.

Og lige lidt inspiration omkring disse bælter, der er også set en anden type med en kæde i hver side og tværribber i et bukket profil, eller stål plader der er selve bæltet.



Venligst Njord

MVH Njord
Tak for ekstremt hurtigt svar.
tongue Det med kæden ser meget interresant ud, og burde egentlig ikke være SÅ svært at lave.
Det tror jeg, at jeg vil prøve.
biggrin

Tak igen.

Nyd livet.......lev i nuet.
Hej Christian.

Spændende projekt du har gang i, der er ikke mange der arbejder med mere smed - maskin betonede arbejder her på stedet, det er vist mest huset der giver anledning til forskellige aktiviteter.

Vi vil se billeder af vidunderet.. også under bygningen.

Men som "gammel" værktøjsmager ligger det at arbejde i stålet mig jo meget på sinde så det er rart at finde en lidt lige sindet.. Det eneste problem som "gammel" værktøjsmager er at lave noget der måske fungerer men det skal helst også passe ordentligt sammen og se lidt godt ud...

Jeg har en nuværende kollega, en god kollega, der spydigt siger om værktøjsmager at de kan gøre alting dobbelt så langsomt som alle andre... Men han er jo også uddannet kleinsmed ! Så per definition har han jo ikke blikket for detaljer...

Men lidt er der jo om det fo vi kan ikke helt slippe det at tingene bare skal passe sammen. For nogen tid siden havde jeg lavet et lille hjælpe værktøj nede i værkstedet ( på jobbet er det i kælderen ) og han spurgte så om det var svejst sammen eller limet !! Men nej selvfølgeligt ikke, det var naturligvis en pres pasning !!

Venligst Njord

MVH Njord
Hej Njord, og tak for svaret igen.

Det lyder, som om du har forstand på det der med jern og metal, så det kan være du kan hjælpe mig igen.....?

Jeg har fundet mig en gammel lille el-motor, og den havde jeg tænkt mig skulle være drivkraften til larvefødderne. Derfor skal jeg have lavet en form for gearing, fra elmotorakslen til hjulet der driver larvefødderne.

Havde tænkt på at fastsætte et lille tandhjul på el-motorakslen, og et større på hjulet til larvefødderne, og så kæde imellem. Problemet er bare, at jeg ikke helt ved, hvordan jeg kan "fæstne" dette lille tandhjul på motorakslen. Jeg kunne måske skære gevind ind i enden af motorakslen, og så bolte tandhjulet fast. Ville det virke tror du ?

Eller har du andre løsninger ??

Tak for en Supergod side !

8)

Nyd livet.......lev i nuet.
Hej.
Spændende projekt, man kan få tandhjul til en TB bøsning som du kan sætte på din motor aksel.
Linket er til Jens S. som forhandler remskiver og tanhjul, download prislisten, deri er der tanhjul og TB bøsninger, der er helt sikkert noget du kan bruge.
http://www.jens-s.dk

Med venlig hilsen
Steen
Hej anders

Ja gid det var så vel at jeg havde fået lov til at have lidt småmaskiner omme bag garagen !

Men nej det er ikke accepteret og derfor er billederne hentet på en norsk hjemmeside. Jeg har luftet tanken om at have en lille traktor stående... Men gæt om hun ikke først troede at jeg var blevet skør og dernæst blev det lige forklaret ret grundigt at det ikke var mulkigt at få sådanne "småting" stående !

Venligst Njord :oops:

MVH Njord
Til andre der har gang i lignende interessante projekter med dele fra entreprenørmaskiner eller landbrugsmaskiner, kunne det tænkes, at der på www.mascus.dk kunne findes nogle maskiner eller forhandlere der kunne bruges!

hvordan forestiller du dig den skal kunne dreje?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis