Brune klinker bliver hvide????

Vi har lige fået lavet det meste af vores badeværelse hvor der er blevet sat hvide fliser på vægge og malet i loftet, vi har beholdt de gamle klinker på gulvet som er brune, som vi så har gjort rene og renset klinkerne med klinkerens og spulet godt med højtryk osv, men der er flere steder hvor klinkerne bliver hvide når de tørre, og jeg mener helt hvide som om de var ny malet med kridhvid maling, smider man vand på dem er de brune igen til de tørre, det er kun dem dem der ligger op mod væggene der bliver hvide, og må sige jeg har ingen ide om hvorfor så håber der er nogen herinde der kan kaste lidt lys på problemet.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Et foto ville gøre godt.

Det lyder til at være for hvidt til at være fugeslør fra da vægfliserne blev fuget, men hvis du lige tager et billede af det og ligger op...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ville tro klinkerens ville fjerne fugeslør hvis det bare var det men måske her er et billedet og hvis det er fugeslør, hvordan får man så det fjernet? grov svamp og knofedt?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det ved jeg ikke hvad er, men hvis i har fulgt med i renoveringen så bør i have set hvad der har lagt der. Det kan være spartelmasse, mørtel, fliselim etc. 

 Har du ikke prøvet med en skuresvamp? Så det vist bare at komme i sving. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det meste at det hvide forsvinder faktisk når de bliver gjort våde, men kommer igen når de tørre og det er hele vejen rundt ikke kun dem der er billede af, så det er ikke fordi der har været noget specielt lige der, jeg har prøvet med lip klinkerens koncentreret hvilket så ikke har hjulpet samt højtryks spuling af klinkerne hvilket nok er mere en hvad en skuresvamp kan gøre, men ja jeg må på den igen imorgen og se om jeg kan finde en løsning.

Måske har du været for voldsom ved dem, ved at højtryksspule dem.
Hvis det er glassede klinker, har du måske "blæst" glaseringen af...
Er de ikke meget ru at føle på, når de er tørre?


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Prøv lige om husholdnings eddike tager det. Det ligner bestemt fugeslør.


Elektronikteknikeren

Har lige prøvet med eddike og lidt knofedt og det ser faktisk ud til at virke, efter første omgang er nok 95% af det hvide væk og ser ud til der bliver væk nu efter det tørre op igen, så takker for forslaget

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også