videoovervågning

Hej


Jeg har kigget lidt på videoovervågning: 

http://pro-sec.dk/webshop/hd-coax-poc/coax-poc-kampagne-kit-bullet

Er der nogen der har erfaring med ovenstående link?  Gode eller mindre  gode : )

Hvordan de er i mørke?  

Eller noget helt anden udstyr kamera som er mere anbefalede?

Hilsen Martin G.


Går og roder med lidt af hver : -)
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville holde mig væk fra analoge systemer og i stedet kigge på nogle IP-kameraer og en NVR-optager. 

Mine erfaringer med komplette systemer til få tusinde kroner, som det du linker til, er ikke særligt gode. Hvad enten om det er analog eller IP. 

Kameraer fåes i mange prisklasser fra få hundrede kroner og til mange tusinde kroner. Pris og kvalitet (og funktioner) går helt sikkert hånd i hånd. Er det til privat brug, har du sikkert ikke brug for kameraer, der fx kan kende forskel på personer eller køretøjer. Og måske kan du gå på kompromi med lysfølsomheden, hvis du i forvejen har supplerende udendørs belysning, eller blot skal overvåge mindre arealer. 

Et fornuftigt prisvenligt kamera til privatbrug kunne fx være dette, som jeg selv opsætter en del af https://www.computersalg.dk/i/14686...2142fwd-is det er ganske fornuftigt som et entry-level kamera og fåes både med 2.8 eller 4mm linse.

Skal det være lidt bedre og med variabel objektiv er dette også populært https://www.computersalg.dk/i/12980...2742fwd-is 

Men igen, så kommer valg af kamera an på hvad det skal bruges til (observation, identifikation, osv.) Om det skal være med Star-light, Darkfighter, pan&tilt, ansigtsgenkendelse, osv.

Skal kameraet være mere avanceret og nogle klasser bedre, skal du kigge på kameraer fra fx Bosch, Sony, Axis, m.fl., men så er prisen også en helt anden....





Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej igen  :-)

Tak for dit svar spændende .

Her ville det være  helt stille og rolig overvågning.

Her ville være med supplerende udendørs belysning, og med mindre arealer. 

Jeg tænker Jablotron er lidt efter en Rolls Royce inden for alarmer

Er Hikvision lidt af en Rolls Royce? Selv om du nævne nogle af de andre kameraer mærker.

Er der APP til Hikvision? og hvis er den på Dansk?

 Jeg har kigget lidt på nogen NVR-optager syntes ikke der sidder HHD i?

Og skal der ekstra strøm eller alder ekstra kabel til kamera?

Hilsen Martin G.


Går og roder med lidt af hver : -)

Kan man få (udedørs) videoovervågning der kun optager (og lagre i god kvalitet), når der er bevægelser (f.eks.) i op til en afstand 20-30 meter, dag og nat.? Og gerne "briefer" en på enten ens tlf eller pc.

Frank Chr. skrev den 22-09-2018 05:51:57

Kan man få (udedørs) videoovervågning der kun optager (og lagre i god kvalitet), når der er bevægelser (f.eks.) i op til en afstand 20-30 meter, dag og nat.? Og gerne "briefer" en på enten ens tlf eller pc.

 Det kan man godt. De fleste systemer kan sættes til at optage, kun når der er bevægelse i selve billedet, man skal blot være opmærksom på nogle ting:

1.) En bevægelse er også blade/træer, der bevæger sig i vinden. Ja, selv skygger fra disse. Hurtige skift i lyset (fx en sky, der pludseligt skærmer for solens lys), katte, edderkopper, lysskæret fra billygter, osv. Hvis du får en mail/push besked hver gang, bliver du hurtigt træt. Ovenstående er ikke noget problem ellers, for hvis du kommer hjem og din cykel er væk, kan du stadig hurtigt gå frem og tilbage i optagelserne og spore dig ind på tidspunktet, hvor cyklen bliver nuppet. 

Et dyrt kamera ved videoanalyse kan sortere ovenstående “støj” fra, da kameraet kan genkende mennesker, har line-detection (så det reagere, hvis en usynlig linie passeres), ja i princippet kan det give en alarm, hvis din cykel eller trailer bliver fjerner fra det aktuelle “billede”.

2.) 20-30m udendørs er ret langt, hvis formålet er at kunne identificere personer på billederne. Til observation kan det godt gå an. Overvej et kamera i hver ende i stedet. Og godt med lys!

3.) Ved optagelse i mørke kræves der supplerende belysning, enten i form af Hvidt lys eller IR-lys.  Kameraernes indbyggede IR-lys rækker typisk kun 10 meter (brugbart) og spredningen på lyset er ofte ikke særlig god. Der findes gode kameraer, med meget lav lysfølsomhed, som kan tage pæne billeder ved low-light. Når kameraer filmer i mørke med IR-lys skifter kameraet til sort/hvid. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak for svaret Wezio   og jeps det er præcis nogle af de udfordringer jeg pt. har med mine nuværende anordninger (vildtkameraer placeret strategisk steder i have/naturgrund) til tider en hulens masse billeder/optagelser af småkravl mv. - og det tager jo noget tid at komme igennem. Men selvfølgelig noget nemmere hvis man har mistanke om “uautoriseret” trafik på et givent tidspunkt.  Jeg må igang med at tærske markedet igennem.    

Annonce

Et dyrt kamera ved videoanalyse kan sortere ovenstående “støj” fra, da kameraet kan genkende mennesker, har line-detection (så det reagere, hvis en usynlig linie passeres), ja i princippet kan det give en alarm, hvis din cykel eller trailer bliver fjerner fra det aktuelle “billede”.

Ville selve alarmen kunne give en udgang, i form af en spænding?   ville der være en udgang på NVR- optageren der kunne give en alarm?

Og findes der et IP kamera hvor der er sabotage overvågning på?  ligesom der ville gå en alarm hvis der bliver pillet ved en enhed på alarmsystemet?

Hilsen Martin G.



Går og roder med lidt af hver : -)

Mange kameraer har ind- og udgange direkte på kameraet, hvor kameraet kan aktivere udgangen ved “alarm”, fx hvis kameraet ser en person eller en bil. Jeg lavede noget lignende fornyeligt, hvor kameraet genkender en nummerplade og åbner en automatisk port op. 

Jeg har ikke set kameraer med sabotage-switch. Ej hellere oplevet, at fremmede adskiller kameraerne. Som regel bliver kameraerne overmalet eller slået itu med fx økser. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Sabotage (eller tyveri) af kamera.. Der har jeg så gjort det at nogle af mine kameraer (næsten) dækker hinanden, netop for at kunne indentificerer en evt. uinviteret pillefinger. Det har da resulteret i at "et lånt" kamera er blevet afleveret pænt tilbage igen af en flovmand (ved en frit lejde aktion) på opfordring.         

Jeg er rigtig tilfreds med Arlo Videoovervågning, som fungerer rigtig fint sammen med din smartphone :-) Du kan læse mere om funktionerne her: https://www.arlo.com/en-us/

Wezio skrev den 23-09-2018 10:36:12

Mange kameraer har ind- og udgange direkte på kameraet, hvor kameraet kan aktivere udgangen ved “alarm”, fx hvis kameraet ser en person eller en bil. Jeg lavede noget lignende fornyeligt, hvor kameraet genkender en nummerplade og åbner en automatisk port op. 

Jeg har ikke set kameraer med sabotage-switch. Ej hellere oplevet, at fremmede adskiller kameraerne. Som regel bliver kameraerne overmalet eller slået itu med fx økser. 

oki så er det måske lige før der skulle et ekstra kabel med ud til kameraet, til alarmsystemet?

det lyder spændende det med genkendelse

Det kunne være godt hvis der netop kunne komme en sabotagealarm når det bliver slået itu

:-)

Hilsen Martin G. 




Går og roder med lidt af hver : -)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis