Lav egen bageplade?

Hvilket materiale kan man lave bagepladet af?

Min ovns bageplader er rimelig smadrede efterhånden og jeg synes 500kr for en plade er for dyrt.

Derfor vil jeg gerne lave min egen uden kanter. Altså bare at skære en plade ud. Men hvilket materiale kan man bruge til 250 grader som ikke skader fødevarerne.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Rustfrit stål godkendt til fødevarer. Ikke standard rustfrit, det kan afgive nikkel bl.a. Du vil nok opdage at det koster ligeså meget som nye bageplader.


Hvordan er de smadrede? Er de bulede/bøjede eller bare dækket i gammelt indbagt "gums" som bageplader nu bliver?

Hvis din ovn ikke har pyrolyse, så er en mulighed at smøre pladerne ind i brunsæbe (nemmemest med krystalsæbe) lægge dem i en plastic sæk med et skvæt salmiakspiritus, og så lade dem stå et par dage. Dét får det meste gums til at løsnes, evt med en gentatelse og en højtryksrenser hvis det er meget genstridigt.


ovnplader - uoriginale - koster ikke 500 kr. Men man skal liiiige google lidt. Gå ALDRIG i en hvidevarebutik efetr sådan een. PS: Hvis du VIL have en plade skåret, bør der under alle omstændigheder bukkes nogle forstærkninger i kanterne.


 

jeg googlede lige for sjov "bageplader". De koster mellem 100 - 250 kr/stk


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis