Hej,
Ifølge diverse VVS og Energi folk, er det eneste vi mangler for at vores installation er "så godt som det kan blive" et vejrkompenseringsanlæg.
Nu har jeg siddet og googlet en del, og ikke fundet lige det argument jeg søger.. Alle de sider jeg finder, er, for det meste, med radiatorer...
Vi har et hus på 190m2, som blev total renoveret i 14 (alt nyt på nær ydrevægge). Der er gulvvarme nedstøbt i beton i alle rum.
Vi har direkte fjernvarme anlæg, med Roth pumpeshunt/gulvvarme styring.
Det vil jo så være fremløbet på gulvvarmen der skal styres på, men jeg kan ikke gennemskue hvad det vil gavne, og hvordan det, sådan firkantet set, fungerer..
Kører man så med konstant åbnet gulvvarme ventiler, også udelukkende styrer på fremløb? Vil det ikke give et højt forbrug?
På forhånd tak..