Dåse til netkabel og antenne ?

Hvilken indmueingsdåse skal man bruge til et netkabel og en antenneledning? Må gerne være “2 i 1”, da de er trukket sammen.

Netkablet er trukket med henblik på tv om nogle år, når antenne er yt.

Samt hvordan skal selve “kontakten” se ud?



Mvh. Christian M
 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tror ikke du kan have både data og antennesignal i samme kabel på samme tid. Så hvis du i fremtiden vil have både data og antenne i netværkskabel, skal du trække 2 kabler. 

Jeg har ikke set et kombi rj45 + antenne modul som kan være i en 1,5 moduls indmuringsdåse. Jeg vil mene du skal have 2 indmuringsdåser. 1 i 1,5 modul til antennestikket og en mimimum 1 modul til dataudtaget.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Antennekablet monteres i et 1,5 modul, og for at det skal komme se rimeligt ud, bør du montere netkablet i en 1,5 modul. Hvis du ikke skal bruge netværksværkskablet nu, kan du nøjes med et 1,5 modul, og så senere skifte det ud med et netværksstik. Hvis du ikke har trukket antennekablet, kunne du trække to netkabler og afslutte i et 1,5 modul udtag med plads til to netværksstik.


fase

mine svigerforældre har lige fået bygget nyt hus og der er der brugt 2 x 1 modul vandret, med antenne i den ene og netværk i den anden. at det så er en elektriker uden nogen form for respekt for hans fag der så har sat det op, er så en anden side....      

mfrost skrev den 14-09-2018 10:44:52

mine svigerforældre har lige fået bygget nyt hus og der er der brugt 2 x 1 modul vandret, med antenne i den ene og netværk i den anden. at det så er en elektriker uden nogen form for respekt for hans fag der så har sat det op, er så en anden side....      


 Det var dog alligevel satans en omgang klamp, og så af en prof.

Annonce

Jeg tror du skal have fat i følgende "EL-numre":

"1087000831" samt denne indmuringsdåse "1017059098".

Du skal nok SELV lave et stort hul i dåsen.

Det firkantede hul er til et netværksstik: "1088011573" og en montageramme dertil "1086017812"

Google er din ven herfra ;-)


The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Jeg kan så ikke rette ovenstående indlæg længere...  Ville indsætte disse billeder:

Det er vist også muligt at benytte nogle netværksstik der hedder noget med "Keystone" (som vist er billigere) - Men dem har jeg ikke selv prøvet.

Jeg ved ikke om de passer i dette system.


The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss...

mfrost skrev den 14-09-2018 10:44:52

mine svigerforældre har lige fået bygget nyt hus og der er der brugt 2 x 1 modul vandret, med antenne i den ene og netværk i den anden. at det så er en elektriker uden nogen form for respekt for hans fag der så har sat det op, er så en anden side....      


 Det der ville jeg IKKE betale for !

Fin måde at ødelægge en væg på....


The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis