Ukrudtsplaget græsplæne

Hej.

Jeg har en mindre have i københavn, men et større ukrudts-problem :)
Plænen er pletvis bar og fyldt med diverse ukrudtstyper, blandt andet de forbistrede snerler! Mos er ikke så stort et problem dog.
For et par uger siden gav jeg plænen noget gift efter foreskrifterne på flasken. Mælkebøtterne har lagt sig, men udover det har det ikke haft nogen effekt desværre. 

Så mit spørgsmål er, hvad kan jeg gøre for at få en pænere græsplæne? Jeg har en vertikalskærer til rådighed, men vil det hjælpe på situationen hvis jeg pløjer det hele op med den, jævner ud, og sår nyt græs? Eller hvad skal der til for at få et nogenlunde pænt resultat?

På forhånd tak!

Mvh
Lars


Hej. Jeg har en mindre have i københavn, men et... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Du kunne jo være flink og tippe foreningen om at hækken ville havde gavn af en omgang foryngelse. Ved simpelthen at starte hækken på ny, ved at skære den helt ned til 10 cm stubbe. Rodnettet er jo etab. og ville sætte voldsomt skub i de nye skud - og vupti, efter 3-4 år har man ny (smal og tæt) hæk igen  og så spare foreningen jo osse udgifter til nye planter og arbejdsløn.      

Vi har sådan set også planer om at gøre bestyrelsen opmærksom på problemet. Dog er vi personligt ikke selv helt interesseret i at skulle have en sommer med en ultra offentlig have (det er lige ud til flere meget befærdede veje) uden hæk det næste år/de næste par år, da vi ikke har planer om at bo her for altid. Så det er en lidt dum situation

Hvem der i sin tid mente at en snebærshæk var en god idé, er mig også en gåde.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis