Skifte styring til manuel

Jeg har den her styring siddende på noget gulvvarme. Elektronikken dertil er gået i stykker og da det hele alligevel skal skiftes engang til næste år, gider jeg ikke ofre alverden på det. 

Kan jeg få en eller anden termostat eller hvad den nu skal hedde, jeg kan sætte på der og så styre det manuelt? Er godt klar over det ikke er optimalt på den måde, men alternativet er at der enten er helt åben eller helt lukket for vandet.

Jeg ved ikke om jeg kan pille den grå ring af og så længe jeg ikke ved om jeg kan få noget andet på, vil jeg ikke pille for meget af


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke tage et ekstra foto hvor vi kan se hele shunten?


Søren O

Billede af det hele


Den der "kasse" virker ikke mere og det er heller ikke noget styring på, andet end den åbner og lukker, men ingen form for temperaturføler i rummet. Derfor skal det hele også laves om til næste år.
Men indtil det er så vidt, har jeg brug for at kunne styre en smule selv, men er i tvivl om jeg kan få noget til at sætte på i stedet, så jeg kan styre lidt manuelt. 

Er godt klar over mit gulvvarme er noget rod, det siger alle VVS'ere også   
Men det er sådan det var lavet i huset da jeg købte det. Så indtil der kan komme styr på det, skal det bare kunne bruges.

Kan så tilføje at det her sidde inde i et hjørne i stuen, i modsat ende af gasfyret   Alt gulvvarme skal laves om med tiden og så skal det der fjernes


 

  • Pris for nyt
  • Roth trådløs regulering til 1 kreds - velegnet til renovering

    2.638,-

    2.075,- Levering: 1 dage

    Læg i kurv




Mon ikke der kan fåes et termostathoved med løs føler som passer på ventilen under aktuatoren. Føleren kan sikkert monteres hvor nuværende føler sidder (ved termometret). Prøv at se om ikke Roth har noget der passer til deres system.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis