Nogen erfaring med Cembrit Plan Mini til facadebeklædning

Hej,

Er der nogen der har erfaring med brug af Cembrit Plan Mini som facadebeklædning?

Farve - hvilken har man brugt - ser det ok ud?

Ved renovering af 60 villa, hvordan ser det ud arkitektonisk. Er der nogen tricks, som kan få det til at hænge godt sammen arkitektonisk?

--Morten

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

du skal være klar over at cembrit plan ertenit IKKE holder farven de falmer hurtigt, modsat hardie/ivar planker der har en malet overflade, og de kan også fåes en en glat (næsten glat) uden træstruktur, ivarplankerne hedder vist cedral nu og den glatte version hedder smooth. 

Byggede i vinter en carport i cembrit plan plader (de store) 

Vil give mfrost ret, der er farvespil i dem. Om det er solen ved jeg ikke, men jeg fik i hvert fald et par stykker der ikke passede med de andre i farven. Det var i typen 'flint'

Vi har dem på en facade på jobbet og denfaler over tid, vi har dem både i antracit flint og hvid og de falmer alle specielt de hvide blive grimme, de andre mister farve

Mange tak for jeres svar. Har i mellemtiden fået nogle prøver fra Cembrit. Den hvide er ikke særligt pæn. Den grå ser ok ud, men jeg er bange for at det bliver meget klinisk at se på. Kan godt se det fungere på en tilbygning eller carport, men ikke på hele huset.

Oven i det, så er der falmende farve som I nævner. Så det er vist klart at det ikke er den rigtige løsning.



Hvis du vil have nogle der ikke falmer og degraderer over tid, så kig på steni:

https://www.steni.dk/produkter/facadeplader/steni-vision/?gclid=EAIaIQobChMIp5ap_5e_3QIVDuJ3Ch1yawRuEAAYASAAEgLNo_D_BwE


Elektronikteknikeren
Annonce

Hej.

Hvad jeg husker er Steni plader ikke gennemfarvet og man vil herfor kunne se kanterne på samlingerne.

Alternativ for facadeplader kan være - Moland Wimex 

Facadeplader

Hvordan ser huset ud nu og hvad er planen?

Hilsen Martin.



Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS

Det er et 69er parcelhus. Sort eternit skifer på taget og sorte velfac200 vinduer. Lige nu er der hvide flækkede  kalksandsten på facaden.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også