Rygningshætte til eternittag

Hej i forum

Jeg skal have lavet loftrumsventilation, og er kommet frem til, efter både at have været på forum og snakket med folk, at det mest ideelle vil være Cembrits rygningshætter, også rent udseendemæssigt.

Men jeg har snart søgt på den ene og anden måde efter dem på nettet, og der kommer kun en enkelt sælger frem, med en udsalgspris på knap 800 kr pr stk, ca det dobbelte af hvad jeg havde fået opfattelsen de kostede.

Er der nogle her i forum der evt ved hvor man kan finde dem og til mere fornuftige priser??

På forhånd tak

Klaus

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Bygma, stark, bygmax vil jeg mene forhandler dem. Du skal spørge efter dem, så bestiller de dem hjem. Og ja de er dyre. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

hvad med den her til 415 kr. sidder ganske vist ikke helt oppe på ryggen men er dog beregnet til tagrumsventilation

https://www.10-4.dk/varer/byggematerialer/tag/cembrit-bolgeplader/tilbehor-til-bolgeplader/Cembrit-tagrumsventilation?gclid=CjwKCAjw8uLcBRACEiwAaL6MSe4YF-BY-pWqdRdnjKQ7GWnMXHkRC4-PaC7eTq1SPRGobvlAzOEqfxoCka4QAvD_BwE

Spørgsmålet er hvor meget den udlufter ift en tagrygning.

Der kan læses her på side 7-8 om hætter og rygning.

https://www.bygmax.dk/media/files/68990/montagevejl_skifertag_20sider_20161121_web.pdf

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

De ser ud til at udlufte lige meget... Men taghætterne ikke for kønne dog...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har kludret rundt i rygningshætter og rygning med ventilation. 

Hvorfor ikke rygning med ventilation? hvad gør hætterne til det mest ideelle? bare nysgerrig

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Hej Christian

Rygningshætterne er betydelig billigere end at sætte ventilationselementer i hele rygningen.

Så kan der altid efterfølgende diskuteres fordele og ulemper   

Hvis du skal have det samme udluftnings areal så er rygnings elementer efter min mening billigst. De koster 150 kr. /stk og der skal én i hver side. Altså 300 kr/m 

De giver et udluftnings areal på 200 cm2 /m Det er det samme som rygningshætte til 800 kr/stk


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik

Jeg havde overvejet denne løsning, men rygningsplader monteret med rygningselementer ligger højere end rygningsplader monteret direkte på taget, og der vil derfor opstå et gab, hvis man f.eks. kun montere elementer under hver tredje. 

Derfor ser jeg det kun som en komplet montering hvis man vælger elementerne.

Mvh

Klaus

Naturligvis skal de sidde hel vejen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis