Spot i udhænget med bagdåse eller uden?

Hej Panelet

Jeg har kigget lidt på de to typer nedenstående  spot lik:  

https://mrperfect.dk/udendors-indbygningsspots/1736-daxtor-alu-line-indbygningsspot-mat-hvid-til-udendors-med-gu10-aflastning.html

https://ao.dk/downlight-next-gu10-udend-hv-4242600112

Det er nogen som skal side udhænget , den øverste uden bagdåse, og den anden er med


Hvad sider paneles erfaring, er det godt at bruge spot i udhænget uden  bagdåse?


Hilsen Martin G.


Går og roder med lidt af hver : -)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

der er ikke nogen af de to der skal have monteret en bagdåse ! 

Nej det er ikke ok.

Der skal være bagdåse på, ellers skal de monteres i safeboks. Der må ikke kunne falde noget ned på pæren oppe fra. (Blade, støv, spindelvæv osv.) Der kan i teorien også komme til at dryppe kondensvand ned på pæren, så brug altid spot med bagdåse på.


Nej der SKAL ej, men vis der er mulighed for at de kan få regn, nu kender jeg ikke dit udhæng, men i  fald skal de være af min ip 44 klassen, kan nu ikke lige se hvordan der skulle kunne falde hverken blade eller støv ned på pæren de sidder jo i et huset der er lukket ovenfra........

Nej der SKAL ej, men vis der er mulighed for at de kan få regn, nu kender jeg ikke dit udhæng, men i  fald skal de være af min ip 44 klassen, kan nu ikke lige se hvordan der skulle kunne falde hverken blade eller støv ned på pæren de sidder jo i et huset der er lukket ovenfra........

Annonce
Lauritsen06 skrev den 15-09-2018 20:01:29

Nej det er ikke ok.

Der skal være bagdåse på, ellers skal de monteres i safeboks. Der må ikke kunne falde noget ned på pæren oppe fra. (Blade, støv, spindelvæv osv.) Der kan i teorien også komme til at dryppe kondensvand ned på pæren, så brug altid spot med bagdåse på.


 Ja sådan tænker/ foretrækker jeg også,  i virkeligheden. 

Så det er bliver sådan med bagdås. 

Hilsen Martin G. 


Går og roder med lidt af hver : -)
mfrost skrev den 16-09-2018 10:02:49

Nej der SKAL ej, men vis der er mulighed for at de kan få regn, nu kender jeg ikke dit udhæng, men i  fald skal de være af min ip 44 klassen, kan nu ikke lige se hvordan der skulle kunne falde hverken blade eller støv ned på pæren de sidder jo i et huset der er lukket ovenfra........

 Det er tæt, og og nyrer :-)

ja lyskilden  er lukke af i huset , Selvfølgelig ville der være bedre ventilation uden en bagdåsse .

Hilsen Martin G.  

 


Går og roder med lidt af hver : -)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis