Hvordan forbindes cement med plastik kloakrør?

Jeg ønsker at forbinde nogle tagnedløb med kloakken da vandet i øjeblikket bare drænes ud i jorden. Jeg har fundet et gammelt cement afløb der er forbundet med kloakken hvordan laver jeg nemmest denne tilslutning? 

Kan man proppe et plastik/flexrør gennem den eksisterende cementforbindelse eller findes der en måde at samle cement røret med plastikrør (de orange pvc rør).

Cementrøret er vel 2 meter, men er ført underneden en mur og hen til hovedbrønden (kloakken) så det er ikke sådan lige til at grave uden om det hele og lægge et helt nyt. Dette ville jo så også indebære at der skulle bores hul ude i kloakbrønden til et nyt rør.

Jeg ønsker at forbinde nogle tagnedløb med... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det har vist sig at cementrøret et faldet sammen et stykke der ligger tættere på kloakbrønden. Så nu graver jeg den sidste 1,5 meter fri og skifter hele røret. Jeg har købt sådan en Uni-Seal beton til pvc muffe jeg monterer på det sidste stykke betonrør således skal jeg ikke pille ved selve fastgørelsen af betonrøret til kloakbrønden.

Det giver nu også mulighed for at montere sandfangsbrønd da jeg kommer længere ned i dybden, problemet før var at jeg var lidt "for højt oppe"

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis