Siemens opvaskemaskine utæt

Hej

Jeg har i længere tid døjet med min SX65M037EU/65 der kommer med fejlkode E15

og hvor tricket med at hælde den bagud/til den ene side løser problemet.

første gang gik der et par måneder, men nu er det snart på uge basis at det skal gøres.

Denne gang har jeg dog sat den til at køre en opvask, efter at have trænget bundpladen for vand

og jeg kan se hvad der ligner et "overløb?" drypper en del dråber fra som tilsydeladene

bare bliver dirigeret ned på bundpladen.  - Og det er det eneste sted jeg kan se der skulle komme vand fra.


Nogle der er klar over hvad funktionen er, og hvad der evt. skal skiftes ( og kan det betale sig ? ) 

pft.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Mener du at det antal dråber der kommer er nok til at fylde bundpladen en gang om ugen.

Jeg har haft et problem lignende din, men hvor årsagen var at en gryde, skål eller hvad det nu var havde skubbet knappen hvormed man dosere filtersaltet et stykke ud fra den plads, så pakningen sluttede ikke tæt, og vandet sprøjtede ud ved siden af knappen og ned i bundkaret, (og det var ikke til at se hvor vandet kom fra).



Hej jhb.

Tak for det hurtige svar.

Min type ser ikke helt ud som din - men jeg fik den dog renset 100% nu.

Men et rigtig godt bud. jeg køre lige en hurtig vask efter det hele er blevet renset

og så vil jeg kigge nærmere om den kunne sidde løs. 


Umiddelbart kom der den mængde vand der ses på billedet, efter jeg havde tømt en halv liter eller mere ud på gulvet, og sat en ny vask i gang. specielt i slutningen af vaskeprogrammet begyndte der at komme dråber hvert 3-4 sek. 

Så om det er "det" som gør det ved jeg ikke. men jeg kan bare ikke spotte hvor det ellers skulle komme fra. 


Min Simens var utæt mellem karet, og plasthuset hvor spulepumpe mv sidder i.

Man kunne tydeligt se der var løben vand ned af plasthuset...

hvis det er der din er utæt, kan jeg beskrive hvordan jeg fik den tæt..


Vi prøver igen, i morgen --

Hej je_ns - tak for info - jeg vil se om jeg kan spotte vand derfra - og så kan det være jeg lige vender tilbage.

je_ns skrev den 12-09-2018 15:55:33

Min Simens var utæt mellem karet, og plasthuset hvor spulepumpe mv sidder i.

Man kunne tydeligt se der var løben vand ned af plasthuset...

hvis det er der din er utæt, kan jeg beskrive hvordan jeg fik den tæt..

 Hej Je_ns.

Min Siemens opvaskemaskine er utæt ved plasthuset. Det kan være du kan hjælpe mig ved at beskrive hvordan du fik den tæt?

Mvh. Puk

Annonce
Jeg hørte på en pris på at få det lavet, hele plast delen skulle skiftes, og så regnede de med det tog ca 2 timer, så det blev for meget at bruge på en rep. i forhold til at købe en ny.
Så derfor lavede jeg følgende, som nu har virket i 2 år.
Jeg løsnede de skruer inde i selve opvaskeren som forbinder stålkaret med plastdelen, og fik presset plastdelen og karet fra hinanden, så der kom en sprække på ca 10mm, den fyldte jeg med Tec7 fugemasse, jeg satte en slange på fugestutsen for at nå om bag ved.
Så fandt jeg nogle lidt kraftigere skruer, og skruede det hele sammen, og lod den stå i nogle døgn inden den blev taget i brug.
En fusker løsning, men alternativet var en ny opvasker, så ok for mig.

Du kan først prøve at spænde skruerne inde i maskinen, men spænd dem ikke for hårdt til, de bliver nemt skruet over, da de bare går ned i plastdelen. (derfor jeg satte større skruer i )

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 18-10-2021 19:30:12

Jeg hørte på en pris på at få det lavet, hele plast delen skulle skiftes, og så regnede de med det tog ca 2 timer, så det blev for meget at bruge på en rep. i forhold til at købe en ny.
Så derfor lavede jeg følgende, som nu har virket i 2 år.
Jeg løsnede de skruer inde i selve opvaskeren som forbinder stålkaret med plastdelen, og fik presset plastdelen og karet fra hinanden, så der kom en sprække på ca 10mm, den fyldte jeg med Tec7 fugemasse, jeg satte en slange på fugestutsen for at nå om bag ved.
Så fandt jeg nogle lidt kraftigere skruer, og skruede det hele sammen, og lod den stå i nogle døgn inden den blev taget i brug.
En fusker løsning, men alternativet var en ny opvasker, så ok for mig.

Du kan først prøve at spænde skruerne inde i maskinen, men spænd dem ikke for hårdt til, de bliver nemt skruet over, da de bare går ned i plastdelen. (derfor jeg satte større skruer i )

 Tak for svar. Vi prøver os frem 🙈

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis