Nyt armatur

Vi har overtaget et hus fra '87 og Jeg står og skal udskifte blandingsbatteriet til bruseren i badeværelset.

Da jeg skruer blandingsbatteriet af kan jeg se at de 2 gevind er noget større end de 1/2" blandingsbatterier jeg normalt har haft brugt og det jeg har indkøbt som det nye der skal sidde på.

Mit spørgsmål går på om jeg kan bruge en overgangsmuffe der formindsker gevindet til 1/2" igen eller om jeg skal have rørene udskiftet til 1/2" rør, hvilket jeg tænker bliver dyrt.

Jeg lægger et billede op af rørene i væggen samt armaturet der har siddet på.

Jeg håber nogen sidder med den løsning jeg ikke selv kan komme på.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke bare skrue de to muffer af, som stikker ud af væggen nu? Så burde dit nye blandingsbatteri passe på   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

christiannielsen skrev den 12-09-2018 06:20:00

Jeg kan nu ikke se nogen muffer.

Dem du kan se der er excentriske forskruninger. De har gevind i begge ender.

Prøv at skru dem ud og se situationen an derefter. Så er det nemmere at se hvad der skal monteres på bagefter.

 Fair nok. Så lad os kalde dem excentriske forskruninger!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hvad er det for blandingsbatterier du bruger? Det normale er 3/4" tilslutninger. 

Du skal være meget heldig hvis du kan få dit blandingsbatteri monteret, og sidde lige på dine 2 vægudtag ved at bruge "nippelrør". Jeg har aldrig oplevet excentriske forskruninger med 1/2" gevind i begge ender.


Søren O

Det er et Adora batteri købt i Bauhaus.... jeg tænker om det nemmeste/sikreste for mig er at købe et andet batteri med 3/4 gevind? synes jeg har læst på LDS andre steder at de excentriske forskruninger kan drille ift. lækager bagefter

Annonce
plysbjorn skrev den 12-09-2018 08:44:27

Det er et Adora batteri købt i Bauhaus.... jeg tænker om det nemmeste/sikreste for mig er at købe et andet batteri med 3/4 gevind? synes jeg har læst på LDS andre steder at de excentriske forskruninger kan drille ift. lækager bagefter

 Det nemmeste er som du selv siger at købe et brusearmatur med 3/4 gevind.

Hvis der er noget om snakken vedr lækage, så skyldes det nok GDSfolk som ikke helt ved hvordan man laver en tæt samling. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

har du tjekket om varm vand iøvrigt sidder i den rigtige side af armaturet.

prøv lige og lig et billed op af det nye armatur hvor gevind str ses 

er der sådan nogle koniske hætter der skrues på excentrikkerne som skjuler gevind stykket i væggen 


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis