Pludselig opstående revner i indermur

Hejsa LDS folk, 

Jeg har et hus fra 71, som jeg overtog på 2 år siden. I den ene ende af huset, er der pludselig opståede nogle lange revner i et par vægge her henover sommeren.  Jeg har vedhæftet nogle billeder. Billedet med vidueskanten/radiator og den hvid- og grønmalede væg med stikkontakt, er soveværelset som ligger i den ene ende af huset. Det 3 billede med stikkontakt og lyserød malede væg, er værelset ved siden af som støder op til soveværelset, og er altså på den modsatte side af revnen i soveværelset.

Det skal nævnes at vi har fået skiftet vindues parti ud mod haven hvor der blev fjernet et ud af to støttende jernrør, og lavet større hul(1.8m bred med franskdør) imellem køkken og stue, ca. midt i huset sidste år. Ved ikke og det har nogen betydning. De tømrer der har udført det kiggede tegninger af huset og sagde at det ikke var noget problem. 

Jeg har lidt svært ved at vurdere alvorligheden af revnerne, og om hvem jeg skal kontakte for at få et svar. Er det et rådgivende ingeniør firma, min forsikring ?


Håber der er nogen der kan guide mig lidt i den rigtige retning. 

På forhånd tak


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du burde have haft en ingeniør med inden du fjernede understøtning, men det er jo for sent nu.

Men tror det er en god ide at få en ingeniør til at vurdere konstruktionen som den er nu, siger han den er ok, kan du kontakte forsikringen.

Et andet bud kunne være den ekstrem tørre sommer, som nogle steder har forårsaget sætningsskader.


Vi prøver igen, i morgen --

Hej Gregeren, jeg kan finde dem her. Håber det giver mening.


Det er tørken som er synderen , det er et problem mange steder , og forsikrings selskaberne vil ikke dække da det ikke er en pludselig opstået skade .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 11-09-2018 22:46:24

Det er tørken som er synderen , det er et problem mange steder , og forsikrings selskaberne vil ikke dække da det ikke er en pludselig opstået skade .

 Havde godt tænkt tanken. Så det er kun pudsen, som så skal repareres, og ikke noget alvorligt? 

Annonce

Du kan ikke gå ud fra, at det ikke er alvorligt :-(
- Det kan kun en nærmere inspektion afgøre.. 

Men er der noget at se udvendigt? (kan ikke afgøre det ud fra billederne)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
aloneiz skrev den 11-09-2018 23:16:08

 Havde godt tænkt tanken. Så det er kun pudsen, som så skal repareres, og ikke noget alvorligt? 

 Der er flere der har fået alvorlige sætnings skader pga tørken, men ville umiddelbart tro der kunne ses revner udenfor på soklen. 

De indvendige revner er næppe bare pudsen

Hvis du ikke kan få din forsikring til at betale ville jeg bare tage nogle billeder af skaden hvor man kan se hvor stor sprækken er (hold en tommestok op ved siden af revnen) og så holde oje med det i de kommende år, hvis det ikke udvikler sig yderligere så er det ikke noget problem og du kan bare male det over, hvis det udvikler sig så er det noget du skal gøre noget ved.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også