Pt. har den rullet ca. 55 K siden sidste, men både tand/ribrem ser visuelt fin ud. Den har samme motor som Polo 1,0 fra ca. 98, så under skjoldet er de nok ens. Men her er der kun et par cm. mellem kappe og vange, dog mener jeg de 3 unbraco skruer til remskiven kan tilgås, når motor understøttes i samme højde som ophæng. Det bliver nok lidt vanskeligt at holde kontra på krumtap bolten, som i øvrigt er typen med mange kanter. Søger derfor et godt råd fra andre herinde, inden jeg går igang - skal det midterste ophæng løsnes, for at sænke motoren lidt ned?På forhånd tak - Carsten
I din instruktionsbog står der i serviceinstruktionen, hvornår der skal skiftes tandrem. Du skal ikke have remskiven på krumtappen af. Den skal holdes fast i position med et specielt værktøj, ligesom knastakslen skal holdes fast. Motorophænget skal demonteres for at få den ny tandrem monteret. Det er ikke for få motoren sænket. Husk at skifte vandpumpen. Ribberemmen kan du nemt skifte uden at gøre andet end at holde remstrammeren fast med en dorn i det hul, der er til det samme.
Jeg må indrømme, at jeg har fået skiftet tandremmen på et værksted af to grunde: Værkstedet har ekspertisen og værktøjet, og går det galt er problemet deres. Desuden kan du nøjes med at få skiftet tandremmen for hver 120000 km.
Hvis du vil skifte selv, har jeg en værkstedshåndbog til Polo. Du kan sende mig en PM. endelig er der http://www.vagcars.dk/phpbb/ der sidder mange med forstand på VW gruppen