Vand løber ud af cisternens top

Når cisternen i mit toilet fyldes med vand efter skyl, så løber det ud bag på toilettet og ud på gulvet, fordi vandet sprøjter op mod det lille hul i cisternens top.

Jeg har afkalket cisternen to gange og udskiftet indløbspakningen. Kan nogen hjælpe med, hvorfor vandet bliver ved med at sprøjte op mod kanten/toppen af cisternen?

Første billede er hvordan vandet sprøjter op, andet billede er af åbningen i cisternens top, som vandet løber ud af, når cisternen er på  


På forhånd tak. 



7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du mulighed for at rette på dysen hvor vandet bliver sprøjtet ind?

Et fiks nu og her kunne være at lukke hanen til vandtilførslen mere i, så det fylder langsommere. Almindelig vis sidder der en lille blokering i indløbet på toilettet, så cisterne netop ikke bliver udsat for for højt tryk. Måske denne ikke fungerer/findes længere.


Elektronikteknikeren

Sidder hanetolden ordentlig ?


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Kære Gregeren,

Mange tak for input - du har selvfølgelig ret, det virkede at lukke hanen til vandtilførslen mere i 😀 Meget logisk, men det havde jeg slet ikke tænkt på! Jeg har prøvet at rette på dysen, men jeg har ikke kunnet få den rykket nok til, at vandet ikke nåede kanten af cisternen. Men det andet virker jo perfekt! 1000 tak 😊

Kære Epoxymanden,

Tak for dit svar. Jeg tror, den sidder ordentligt (hanetolden er den lille indløbspakning, ikke?). Jeg har sat den ind og presset den ind, så langt den kunne komme. Hvordan tjekker jeg om den sidder forkert?


Mvh Anna

Jo det er det.

Den skal vende med hakket nedad.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Så sidder den rigtigt 😊

Og armen til svømmeren er også trykket på plads, den kan godt snyde lidt en gang i mellem


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også