Vinduespudserudstyr som virker?

Hej

Jeg synes, at det er for besværligt at vaske/pudse vinduer udvendigt. Ofte bliver resultatet ikke ordentligt. Når jeg har vinduespudser på bliver går det lynhurtigt og resultatet er flot uden striber.

Jeg er klar over, at noget af det måske er teknikken, men altså hvor meget kan der være i det?

Jeg tror, at det også er udstyret. Hvor kan man få noget ordentligt professionelt vinduespudserudstyr som ikke laver striber og som er til at bruge?


Har byggemarkederne det? Og hvad skal jeg kigge efter? Hvad er jeres erfaringer?



PS. Jeg er ikke interesseret i nogen af de hersens "tv-shop" dimser der bruger elektronik. Det tror jeg simpelthen ikke på.



6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Min genbo er vinduespudser, og han siger at det handler om 60% teknik og "håndelag" i at dreje skraberen rigtigt for at undgå striber. Det er jo i princippet et langt "S" han arbejder med fra top til bund af vinduet.
Så træning, træning, træning...
De sidste 40% handler om værktøjet, hvor skraberen skal være ren og frisk. Han skifter bladet ud dagligt (men han lever jo også af det) men siger samtidig at det er alfa og omega for at få en flot rude.

Personligt har jeg opgivet at gøre ham kunsten efter med det "S" og kører i lodrette striber, og så lever jeg med at det ikke går lige så stærkt og bliver lige så flot som når han gør det.
Han tager så vores vinduer udvendigt, og er faktisk gået væk fra at bruge skraber... han vasker vinduerne med helt rent vand uden kalk i en speciel tryk sprøjte anordning med en børste på, han har i bilen og vinduerne bliver sindssygt flotte af det    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Jeg mener og have hørt at nogen proff. vinduespudser bruger nano-midler i vaskevandet. 

Gad vide hvad det er bedst at vaske vinduer i - varmt eller koldt vand? Selv foretrækker jeg varmt vand især om vinteren. 

https://www.youtube.com/watch?v=_lgcuc2qWd4

https://www.youtube.com/watch?v=KkDm22Faedk

Det er teknikken. Du skal ikke trykke hårdere, end hvis du sætter skvisen på din pegefinger og sætter skvisen på rude. Prøv det, så får du fornemmelsen af, hvor hårdt du skal trykke.
Mvh.
Prof vinduespudser
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis