Fra stald til isoleret værksted

Halløj i stuerne / værkstederne :)

Jeg er i den heldige situation af jeg kan få mig et billigt værksted, mod at jeg selv sætter det i stand... Eneste problem er, at jeg ikke har særligt meget forstand på optionerne eller økonomien til en håndværker.

Jeg har vedhæftet en tegning af bygningen. (billede + pdf)
Der er uisoleret høloft over værkstedet, rum 1 og 2 samt heste stalden.
Der er semi-isoleret svalegang over garagen, samt fyrum.
gulv til lofts højde er små 210cm - 220cm.

Som total novice ville min plan være at undersøge hvad det ville koste at trække en forbindelse fra fyrrummet til værkstedet så der kan komme en radiator op. Dække høloftet til med isoleringsmåtter og selvfølgelig få lavet ordentlige døre / port. Eventuelt give ydermurene 50mm skelet + bats.

Ligeledes har jeg også planer om at få trukket nogle flere el-forbindelser ( især et kraftstik ned til "svejse" området) Men jeg tænker at det burde være det "billigste" at få styr på til sidst.

Jeg vil lige understrege at det er til hobbybrug, så jeg har ikke rigtigt mulighed for at trække noget fra. :)


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg tænker skal mere end 1 radiator til at varme de rum op.

Har du overvejet alternativer til opvarmning? en varmekanon eksempelvis du kan tænde når du er der.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er primært kun værkstedet jeg tænker at varme op.
Jeg har også haft overvejet sådan en luft til luft varmepumpe, men tænkte det var smart at lave noget med pillefyret når det nu er så "tæt" på...

Men vil du fyre døgnet rundt eller kun når du er der? jeg tænker der er lang vej til at isolere tiltrækkeligt for at det ikke bliver alt for uøkonomisk.

En mulighed kunne være en kalorifere eksempel

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Vil gerne have det tørt og frostfrit når jeg ikke er der, og så bare kunne skrue op for varmen når jeg er der. Har læst at man kan få  en varmepumpe der går på netværket, så jeg kan styre den med en app på telefonen.

En kalorifere er også en mulighed, den er hermed noteret på overvejelseslisten. 

Hej RhyMe, 

Jeg faldt lige over dit indlæg og kan måske vise dig et sted, hvor du kan blive inspireret til din varme Min kammerat skulle i sidste måned ha varme til sin garage og han fandt sin varmepumpe Her. Har ikke selv den store forstand på det, men håber linket vil hjælpe dig

Jarhlsen 

Annonce

Denne kan både være almindelig radiator og kalorifere i samme enhed:

https://www.vvs-eksperten.dk/varme-og-klima-radiatorer-luftradiator-fancoil-luftradiator-v-116-kw-354330136

Og så er den billigere end mange kalorifere.


Elektronikteknikeren

Hvis man nu vælger sådan en kalorifere, hvad skal man så regne med at pris for at få en vvs'er til at slutte den til pillefyret?

Du bestiller ham bare på timepris så prisen afhænger at tidsforbruget. Og du kan nok regne ud at det aner vi ikke hvor lang tid det tager, da vi ikke ved noget om rørføring og fastgørelse af dem, isolering af rørene etc. 

Uden at vide noget om ovenstående og ej heller hvad muligheden er for tilslutningen ved dit fyr og om der kommer til at mangle dele, så vil jeg sige et par tusinde til 2500.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis