Grundfos comfort autoadapt blinker?

Jeg har sådan en Grundfos comfort pumpe siddende. Når jeg sætter den på autoadapt starter autoadapt med lyse konstant grønt, efter nogen tid blinker den grønt, hvorfor blinker den, fungere den korrekt?

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Måske pumpehjulet er blokeret?

Åbenbart kan fejlen også opstå ved kondens i pumpen.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Er google i stykker?  

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=12&ved=2ahUKEwi4v5P_prDdAhWxpIsKHeR1CaYQFjALegQICRAC&url=http%3A%2F%2Fnet.grundfos.com%2FAppl%2Fccmsservices%2Fpublic%2Fliterature%2Ffiledata%2FGrundfosliterature-5439474.pdf&usg=AOvVaw04pIthD4JviHzbSOmFmp20

Hvis det er noget varmt som pumpen pumper, vil det nok være en god ide at putte isolering på rørene. 


Nej auto skal ikke blinke. Prøv at reset pumpen (sluk og tænd for strømmen). Hvis den viser/blinker med "- -" kan det være fejl i (for lav) forsyningsspænding. Som Kermit skriver er det desværre også et kendt fænomen med kondens i printet, prøv at skille pumpen ad og en hårtørre på.   

Det blev ikke løst, Grundfos svarede ikke på min forespørgsel. Mit eget gæt har været at pumpen er installeret fra anlægget, hvilket min vvs nægter. Min “løsning” har været at sætte den til at køre hele tiden - det virker, der er varmt vand på få sekunder.

Hej BOKristensen, jeg ved godt at det er en gammel artikel jeg skriver på, men det der med, at du har pumpen til at køre 100% er det ikke dyrt i varmt vand for din brugsvandpumpe eller er der ingen forskel. 
Det er fordi jeg har en "Comfort UP 15-14 BA PM" som vist ligner din pumpe, men kan ikke se om det er den samme som din..
Håber du vil svare på mit spørgsmål..
Hopper lige på her.
Mit strøm røg hvor maste sikringer også gik, efter det  blinker auto drift også.,pumpen er kun 3 år gl.
Jeg kan se det er en gammel tråd, men jeg har netop installeret en Grundfos Comfort PM og har nøjagtig samme problem som i øvrige her tilsyneladende har opgivet overfor. Pumpen virker ikke på auto adapt selv om alle kriterierne som man kan læse sig frem til vedr. installationen er overholdt. Pumpen sidder på en lodret streng 1/2 rør, der er monteret en kontraventil på strengen og fjernføleres er monteret på varmt vand fremløb ca. 40 cm fra udgang af fjernvarmeunit. Alligevel kører punpen ikke korrekt men står det meste af tiden og blinker på autoadapt og leverer derfor ikke tilstrækkeligt med varme til varmtvandssløjfen.
I min optik, er det uhyre vanskeligt at finde tilstrækkeligt med informationer om den pumpe, som informationer om fejl og fejlretning. Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogen kender til en pumpe som rent faktisk virker efter hensigten og om nogen eventuelt har en ide om, hvad der måtte være galt når en ny pumpe blinker det meste af tiden.
Jeg har skrevet til producenten for noget tid siden. De svarede aldrig tilbage på flere henvendelser fra mig. 
Med ingen svar fra producenten så har jeg skrevet til grossister og der er er efterfølgende opdateret ny info på mit tegnet og vedhæftet billede af at pumpen ikke virker som beskrevet. Men tankevækkende og pudsigt at benægter fejlen, men det er jo Danfoss som sælger noget som ikke virker til en veksler. Så har man en unit/veksler så skal den stå på 100% ellers virker den ikke. Det med "AutoAdapt" er efter min mening en "løgnhistorei" for at sælge den på økonomi og besparelse på dit&dat. Der er efterfølgende kommet (sjovt nok ik´) et par nye modeller hvod er der star at de virker med veksler,,, så,,,

Go dag til alle...
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis