Husquarna punkteret dæk

Hei

Har en Husquarna R112C5, hvor dækket er punkteret. Har taget dækket af, men må erkende at jeg kan ikke få dækket af fælgen. Der ser ud til at kræve dækmaskine.

Hvordan kan man lappe det som LDS ???

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søren O skrev den 07-09-2018 19:14:36

Er det et slangeløst dæk? (Sidder ventilen fast). Hvis det er et slangeløst dæk, så lad endelig dækket sidde fast på fælgen. Køb så et lappesæt til en scooter f.eks. hos T. Hansen. Der følger instruktion med.

 Formoder det er det her sæt som Søren anbefaler: https://www.thansen.dk/scooter-knal...-240957913      

Lad endelig være med at sprøjte vidunderskum ind i et dæk, det holder ikke hvis det i det hele taget kan lukke hullet et kortere stykke tid.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ellers tag hjulet med til det lokale dækcenter, det koster ikke alverden.

Kan anbefale Tage Strangholt på Grenåvej...



Vi prøver igen, i morgen --

Her bliver jeg altså nødt underbygge mit råd. Da min nabo købte ny Husquarna plænetraktor, var noget af det første han brugte den til at køre noget ryddet buskads væk (med på hængt vogn), halvdelen af krattet var tjørn. Dagen efter kunne han konstatere at alle 4 hjul var punkteret (det er faktisk noget ret tynd skidt de gummidæk er lavet af) grundet torne fra tjørnen. Alle 4 dæk blev pumpet max op med dækpiloter - og det holder stadigvæk nu her 3 år efter.    

  

Annonce
Frank Chr. skrev den 07-09-2018 21:56:59

Her bliver jeg altså nødt underbygge mit råd. Da min nabo købte ny Husquarna plænetraktor, var noget af det første han brugte den til at køre noget ryddet buskads væk (med på hængt vogn), halvdelen af krattet var tjørn. Dagen efter kunne han konstatere at alle 4 hjul var punkteret (det er faktisk noget ret tynd skidt de gummidæk er lavet af) grundet torne fra tjørnen. Alle 4 dæk blev pumpet max op med dækpiloter - og det holder stadigvæk nu her 3 år efter.    

  

Det er muligt men jeg har adskillige gange stået med hjul hvor det skidt har lækket ud af hullerne efter det har været brugt. Jeg har også set det lækker når tjørne spidsen efter et stykke tid er rådnet op og huller er blevet så stort at vidundermidlet ikke kan stoppe luften mere. 

Ligegyldigt hvad du mener, er skidtet kun beregnet til midlertidig nødlapning. 

Den løsning jeg har linket til er permanent og der er til rigtig mange torne.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jeg skal da ikke kunne sige om der er forskel på kvaliteten af dækpiloter, men det er jo nemt og afgøre hvor længe skidtet holder.   

Den anden metode der linkes til er vist osse omfattet som kortvarig nødreparation ifølge vejl.   


Frank Chr. skrev den 08-09-2018 08:32:32

Jeg skal da ikke kunne sige om der er forskel på kvaliteten af dækpiloter, men det er jo nemt og afgøre hvor længe skidtet holder.   

Den anden metode der linkes til er vist osse omfattet som kortvarig nødreparation ifølge vejl.   


 Nej Frank, det er nemmerligsen slet ikke en nødreparation. Men metoden er bare ikke godkendt til dæk der bliver brugt på hurtigkørende køretøjer. Fidusen med metoden er at du ikke behøver at pille hverken hjul eller dæk af for at lappe. Du skal bare finde hullet, bore det op med medfølgende bor, smøre solution i hullet/på pøllen du isætter og "pløkke" den i med medfølgende værktøj. Så venter du 5 minutter med at fylde luft i. Når man først har prøvet det et par gange kan man "lappe" på den tid det tager at finde utætheden + 6 minutter.     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

10 - 15 tjørne-torne i hver af de 4 dæk.. så ved man da hvad man skal bruge den formiddag på med bore/pløk metoden (driller lidt)    

Døjer man med punkteringer, kan anti-punkteringsvæske være en løsning, men mener kun det dur til slangeløse, selv om de reklamere det dur til slanger også.  væske


Gider man slet ikke flere punkteringer kan man hos Starco Danmark i Højbjerg, få fyldt en gummimasse der vulkanisere sammen, i dækket, så det bliver massivt, de laver blandingen efter hvilket lufttryk man skal køre med, så hjulet stadig er fleksibelt.

Vi fik det på en Zero turner på arbejde, dog er det ikke en billig løsning.

 


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis