Troldtekt/træbeton på gipsloft

Er blevet lidt ked af ikke at have tænkt i akustik, da jeg de sidste to år har renoveret (snart) fra A-Z. Gipslofter, åbne rum og minimalistisk indretning gør INTET godt for akustikken. Derfor ville jeg under nuværende gipslofter lave træbeton omkring tvstue og spisestue, og lade resterende gipslofter være. Der vil komme en naturlig afgrænsning mellem træbeton og gips, da der er stål efter fjernelse af bærende vægge.

Spørgsmålet er nu, vil jeg reelt få en mærkbar effekt, hvis der kommer træbeton på cirka halvdelen (se billede), og det resterende forbliver glat gipsloft.

Hvordan griber jeg det an med flytning af installationer? Er det lovligt at forlænge lampeudtag med en krans for at trække kablet længere ned?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det bedste for akustikken er at have isolering over træbetonpladene. Men begge løsninger er beskrevet på f.eks. Troldtekts hjemmeside, hvor der også er tal for hvor god dæmpning der opnås.

Lampeudtag må forlænges med dertil hørende ringe https://www.wattoo.dk/lk-afstandsring-til-pl-loftdaase-udligner-fra-26-til-50-mm-1020007888

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis