Fra carport til garage?

Har en carport jeg gerne vil ha' en led-hejseport sat i.

Skal der mon søges om tilladelse?

Jow ku' selvf. godt kontakte Tek. Forv. og spørge der, men har valgt i 1. omgang at stille ? her.

Grunden til spørgemål er:

Bliver det så til en garage, eller er det ligegyldigt om det er det ene eller andet lovgivnings mesigt?

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for en håndsrækning. 


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Til forskel fra en åben carport, så er en garage jo en lukket bygning. Det er altså ikke bare en overdækning, f.eks. som overdækning af en terrasse man kan opbevare ting (og bil) under. men en reel bygning. Men om der gælder andre regler carport vs. garage ved jeg ikke. 

Ps.  Men jeg ved at er carporten eller garagen under 35 m2, så er der umiddelbart ingen godkendelser som skal indhentes inden man opfører byggeriet. Men hvis byggeriet er mellem 35-50 m2 skal det anmelde til kommunen, de har 14 dage til at gøre indsigelse. Er byggeri på over 50 m2, så skal man kontakte sin kommune og søge om byggetilladelse.

Hej,

Hvis carporten ikke er intergreret, så kan du bare bygge om. Hvis den er, så er der nogle brandtekniske regler som du skal overholdes.

Frank. 

Der skal ikke længere anmeldes til kommunen op til 50 m2 - det krav blev afskaffet for nogle år siden. Men det skal anmeldes til BBR.


/K

Du har ret K. som tiden dog går, så se venligst bort fra mit absolut helt forkert indlæg.   Bare jeg dog havde en slette funktion på en time istedet for som nu kun 30 sølle min.   

"Der skal ikke længere anmeldes til kommunen op til 50 m2 - det krav blev afskaffet for nogle år siden. Men det skal anmeldes til BBR"

Dette er tildels rigtigt. det er bare ikke kun bygningen´s størrelse som er interessant, men hvor meget bebygget areal du har som sekundær bebyggelse ialt 50m2må du ha. Jeg havde 68m2 sekundære bygninger og derfor skulle jeg søge byggetilladelse på normal vis til et drivhus på 12m2


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Kovas.

Det er korrekt! Men jeg skiver heller ikke at der er pr. Bygning - men op til 50 m2.


/K

Annonce

Der er mange som bare tror, at bare bygningen er under 50m2 så  er alt ok jeg snakkede med mange som påstod at jeg ikke skulle søge tilladelse til mit drivhus fordi det var under 50m2. Sådan opfattede jeg også dine "op til" og syntes at en precisering var relevant.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Tak for jeres svar, dejligt at i ville medvirke. 

For yderlige oplysninger er carporten ca. 15 år gammel, dengang søgte jeg om byggetilladelse, med rids over hus og hvor carporten skulle laves osv, men husker ikke om jeg fik en sådan.

For en sikkerheds skyld må jeg nok lige ringe til Tek. forvaltning, når det bliver aktuelt for at ha' formalia i orden, det har jeg det bedst med.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Opdatering:

Har snakket med Tek. Forv. der var ingen restriktioner ang. tilladelse, så helt fint.

Fik bare besked på at rette/anmelde til BBR.

Mangler bare at få monteret Cimberit I siderne, regner med det bliver rigtigt godt, når jeg blir' helt færdig.

Tror jeg vil lave stern som på huset, men først til næste forår/sommer, nemt gjort jo.

Holder ikke af at male.



Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.


Færdig.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Det ser nydeligt ud.... så må du godt holde jule ferie   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også