Erfaring med at hyre ung-arbejder under 15?

Hej, er der nogen her der har erfaringer med at hyre ungarbejdere til hjælp i haven/huset?

Jeg har prøvet Workr app'en men den ser ikke ud til at blive brugt. 

Hvordan finder I dem?
Laver I en kontrant?
Andre tips?

Hej, er der nogen her der har erfaringer med at... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Erik, jeg husker i al fald at de gamle snakkede om rentesatser på omkring 20 %. Ja man kunne vist endda få refusion for momsen ved nybyggeri - osse derfor mange samtidig med nyt hus også fik nyt indbo (møbler m.m.). 

Ps. Idag er renten på kreditforeningslån jo i minus med 0,5%. 

Pas nu på.. en ung under 18 må ikke bruge en motoriseret plæneklipper :-(

Det er fuldstændig sindssygt..
Man må som arbejdsdreng M/K ikke bruge en batteriboremaskine med mulighed for mere end Ø10 bor..!1  WoW hvor farligt..
Så man skal være i lære - f.eks som maskinarbejder som jeg er.. (så må man ikke betjene maskiner - men hvordan hule finder man ud af, at man vi den vej, hvis man ikke må lege med maskinerne??)
- ellers skal man være ved en landmand.. og så må man pludselig køre med 40 tons Gylle - men ikke med mor's Suski Swift :-(

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Unge under 18 år må godt betjene motoriseret plæneklipper/traktorer hvis det er i forbindelse med deres uddannelse. Og mor's Suski Swift som 17-årig med en voksen ved sin side. 

Som 16-årige dog vist nok kun med 30 km/t traktorer (og dem er der jo idag ikke mange af på vejene længere) og under forudsætning af personen har traktorkørekort. De "nye" Tempo 40 traktorer (der iøvrigt snilt køre 45-50 km/t er det vist kun personer fra 18 års alderen med almindelig førebevis som må styre disse monstre. 

Ps. Som 17-årig kørte jeg dengang ofte på vejene med gummiged, dumper og grader (vejhøvl) der var vist ikke noget der dengang hed traktorkørekort/maskinførerbevis - det går nok ikke idag.   

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis