Fliser på unidrain afløb

Hej


Jeg har et unidrain linjeafløb hvor der er 3 fliser på, ligesom her:
https://vvscomfort.dk/images/upload/produkter/HighLine_Custom%20uden%20ramme.jpg

De fliser er nu faldet af.

Jeg syntes det er lige overvurderet nok at ringe efter en murer for at sætte 3 fliser på, så må jeg prøver selv.

Hvordan starter jeg? Hvilke klæb skal jeg bruge og kan jeg bare smøre det på med en tynd spartel? Jeg tænker det er overvurderet med tandspartel osv. :)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu ved jeg ikke hvor den eksisterende  montage lim sidder, men enten på flisen eller på stål skinnen. Du sliber det løse væk med en vinkel sliber  eller fjerner så der er ca 1mm plads til den nye montage lim. Derefter trækker du en zig zag stribe på både skinne og flise og presser delene forsigtigt sammen så overkant flise passer med overkant gulv flise. Pas på at få en pæn ensartet fuge hele vejen rundt. 


Du kan bruge Tec 7, Turbo tack 291 eller Maxi Bond  eller andet med lignende egenskaber. Men disse 3 anbefaler producenten 


km

Hej KM !

Alt klæben sidder på fliserne, jeg køber en slibe skive til vinkelsliberen og forsøger.

Skal fliserne holdes fast til skinnen vha. skruetvinge eller er vægten fra flisen nok?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg ved ikek hvofor du mener tandspartel er overvurderet. Det er netop for at få et jævnt lag fliselim. 

Limen smøres bare på og så lægges flisen ned og trykkes lidt på plads, der skal ikke vægt på eller andet.  Netop fordi limen ligger i pølser kan højden justeres lidt, og der er stadig fuld kontakt med lim på hele flisens bagside. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også