Trapeztag - bund- / topskruer -

Det er moderne at skrue bundskruer i trapezplader. For mig virker det dog noget kontra-intuitivt at skrue igennem taget, hvor regnvandet skal løbe. ErR der nogen erfaringer? positive/negative. 



Mvh Troels
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det er moderne, så skyldes det dovenskab eller uvidenhed. Skruerne skal sidde højest.


Tror begrundelsen er at skruerne bedre kan strammes til. man går jo det samme med trapez ståltag.

Men jeg synes også det virker mere rigtigt at sætte dem i toppen..

Men jeg har udelukkende fastlock tag, der er jo ingen gennemgående skruer   

Men har da haft klare  trapez  plastplader med skruer i toppen, de holdt lige godt 30 år, uden at der var utætheder.


Vi prøver igen, i morgen --

Der findes skruer, som er beregnet til at blive skruet i nede i bunden af “bølgerne”. Jeg brugte dem på min tidligere carport. Det holdt fint i de otte år, vi efterfølgende boede der. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

De korrekte skruer har jo en pakning af gummi som tætner rundt om gennemføringen mod vand.


Elektronikteknikeren

Altså - de fleste producenter anbefaler bundskruer. Jeg tænker også det bliver et problem i forhold til blade og snask. For det andet har gummipakninger det jo med at blive skøre over tid - På den anden side, så skal de jo nok holde 10 - og formentligt 20 - år. Og det er jo ikke fordi fire nye trapezplader vælter budgettet.


Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis