Hvad kan det være?

Hej alle herinde,

Jeg har været væk fra min lejlighed hen over sommeren og har haft den fremlejet det seneste halve år.
Efter jeg er kommet hjem igen, har jeg opdaget at der er kommet sådanne små sorte huller i trægulvet. De ligger forholdvis systematisk hen langs kanten af muren med samme mellemrum. Det er hovedsageligt i det ene værelse ved to vægge, samt lidt ved den ene væg inde i stuen.

Har I en fornemmelse af, hvad det kan være? Jeg har ingen anelse om, hvad der kan lave sådan nogle mærke?

Tak for hjælpen.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan mærkerne fjernes, ved rengøring ? og er det træ eller laminat gulv?

når afstanden er ens, må dine lejere jo have haft noget stående, der kunne lave mærkerne.



Vi prøver igen, i morgen --

Det har jeg ikke lige prøvet. Men det vil jeg da lige prøve. Der er bare kommet en fordybning ned i gulvet og det er det, der undrer mig, for det ser ud til at have været ret spidst. Det er bare underligt, at det er sort

Jeg tænker det er noget laminat gulv, men jeg er ikke helt sikkert.

Hvis det kun er de to yderste brætter så ligner det overdreven gulvask som har ført vand ned til de dykkere som de yderste brætter er sømmet med fordi man ikke kan sømme fordækt. Dykkeren er så efterfølgende rustet. det ligner massivt Junker bøgegulv



Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

der har stået noget hvor der under bunden har været stifter/klemmer/klips og det er disse som har givet mærker bliver de bare lidt fugtige afgiver de rust 

Og hvorfor kommer der en fordybning?

Hvis det er rust, kan eks. toiletrens sikkert fjerne det, medmindre det er trukken helt ned i træet.


Vi prøver igen, i morgen --

fordybingen kommer vel fordi at klipsene ikke har været helt undersønket, altså stukket ganske lidt ud 


Hvis det er dykkere så er hullerne der fordi hovedet på sømmet er slået ned under overfladen mod rusten prøv med oxalsyre, siden vil det være godt at lukke hullerne med et eller andet vandfast plastisk træ.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis