Rep af seng

Hej.. jeg skal prøve at reparere en dobbeltseng der ikke kunne holde til en 150kg tung tysker...! På nedenstående billede ka man se en liste der er knækket.. kan man på nogle måde sætte den sammen igen så den kan holde..:-)?


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis der er plads til at lime/skrue en lignende liste på indersiden, og gerne i det meste af længden, vil det da fint kunne lade sig gøre.

Er der ikke plads til en liste i den bredde kunne der, måske bruges en metalskinne eks et stykke aluminium i ca samme bredde som den brækkede liste, men så kun ca 5 mm tyk, og med forsænkede skruer.


Vi prøver igen, i morgen --

Hvis du reparerer får du jo problemet med det næste 150kg tunge menneske. det tynde bræt bliver ikke stærkere af en rep. Jeg ville ta ned på tømmerhandlen og købe et 1"X4 forskalling Find et uden store gennemgående knaster. Tilpas det i enderne og flyt klodsen over på det nye brædt.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

God ide, men det er vel 1x4 der er brugt? Bliver vel ik meget mere holdbar af at skifte den?


 

Musse jeg er ikke helt med. det brædt jeg tænker på er nyt og 25x100mm det er betydeligt stærkere end det som sidder nu. Som ligner et 19 elle eller 22x 95mm


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Jeg ville ikke reparere men finde et stykke gran i samme dimensioner og flytte alle lamelholderne over på det nye stykke. Er der plads til monteringen, sker der ikke noget ved du finder et stykke der er højere og bredere, da jeg skønner at den viste dimension mere ligner noget til en barneseng.         

Så må man håbe der ikke kommer en 150 kg tung Tysker igen ud i fremtiden og smider sig.        


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis