Indbygningstermostat - dybde?

Hej

Hurtigt spørgsmål - På et Grohe Smartcontrol sæt, er indbygnings dybden 75 - 105 mm, vil det så sige at termostaten fylder mellem 75 - 105 mm i væggen? Altså vil resultatet i en gasbeton væg på 75 mm blive noget spøjst :D ?

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det vil ikke kunne lade sig gøre da du har fjernet grundlaget for at fastgøre indbygningsdelen. 

Hvad er der bag de 75mm gasbeton?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Der er sønnikes værelse Termostaten kan sidde på den væg eller ydremuren.

Om alt er, så kommer jeg til at skulle lave en ekstra væg for at få plads til termostaten. Hvor meget væg bør man have hvis man skal sætte en indbygningstermostat op - jeg tænker at lave 50 mm fermacell, så er der 30 mm gasbeton bag termostaten?

Hilsen

Du må lige se i producentens montagevejledning. Hvis indbygningsdelen skal skrues fast, så skal der som minimum være til rawpluggens længde. Hvis den skal mørtles er 30mm vel fint nok hvis den også fastgøres i din 50mm fermacell.

Diagrammet ser sådan her ud, og jeg kan ikke umiddelbart se dybden på den nederste del??

Hilsen

Altså 75-105 mm betyder at du kan have mindst 75 bag mur men max 105 bag mur. Så hvis du monterer indbygningsdelen mellem de to mål, så kan du montere den udvendige del når muren er malet etc.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også